معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری جشنواره عصر جدید یادگیری با محوریت تربیت معلم در تهران

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت هم‌ اکنون در شهر تهران به صورت ملی، جشنواره عصر جدید یادگیری با محوریت تربیت معلم در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره عصر جدید یادگیری با محوریت تربیت معلم در تهران

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری عشایر گفت: «یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش، آموزش و بهسازی معلمان بوده است. اگر معلمان تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان عملکرد خوبی داشته باشند، قطعا سطح علمی دانش آموزان بالاتر می رود.»

وی افزود: «یک معلم خوب باید دانش آموز را به تحلیل و بررسی، مطالعه، تحقیق و... ترغیب کند. وقتی دانش آموز سطح علمی بهتری داشته باشد، می تواند با همکلاسی های خود مناظره علمی داشته باشد. برای رخ دادن این قبیل اتفاقات، ما باید اول معلم را آموزش دهیم که خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش این کار را به سرانجام رساندیم.»

نجفی اطهار کرد: «در حال حاضر در شهر تهران و به صورت ملی جشنواره عصر جدید یادگیری با محوریت تربیت معلم در حال برگزاری است. این برنامه معلمان مستعد را انتخاب و به وزارت آموزش و پرورش معرفی می کند تا به عنوان معلم مشغول کار شوند. در این جشنواره معلمان اجرا خواهند کرد و اجرایی که ارائه کرده اند را داوران بررسی می کنند.»

نجفی ادامه داد: «وقتی معلم در برنامه عصر جدید یادگیری، روش تدریس خود را ارائه می کند و نظر داوران را می شنود، کم‌کم پیشرفت می کند و به عنوان معلمی قوی و پرکار خود را به جامعه معرفی می کند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «وقتی ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال راه حل برای مشکلات هستیم، تمام شاخصه ها را بررسی می کنیم. یکی از مشکلاتی که امسال به همت وزیر آموزش و پرورش حل شد، مسئله تجدید دانش آموزان پایه اول مناطق روستایی بود. ما با ارسال ۸۲۰۰ بسته آموزشی این مشکل را که از ضعف درسی دانش آموزان نشات می گیرد، با بسته های آموزشی و لطف خداوند برطرف کردیم.»

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار