توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر و راهبردی است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: فقر فرهنگی در هر جامعه‌ای ارتباط مستقیم با افزایش بزهکاری‌ و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد که در این راستا توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و مهم است.

وی با اشاره به اینکه غنای فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان سطح آگاهی‌های اجتماعی آنان را ارتقا می‌دهد، خاطرنشان کرد: در دادگستری اردبیل و در مواجهه با مراجعه کنندگان توصیه اکید ما بر مطالعه و اقبال عمومی از کتاب است.

رئیس کل دادگستری استان از صدور چندین فقره حکم جایگزین حبس از جمله مطالعه و فعالیت فرهنگی برای جرایم سبک توسط قضات این استان خبر داد و گفت: غلبه فضای مجازی بر فرهنگ مطالعه نباید در جامعه نمود عینی داشته باشد و ضروری است تا با گسترش فضاهای کتابخانه ای مردم را به سمت این مکان‌های فرهنگی سوق دهیم.

کثیرلو اضافه کرد: صدور احکام جایگزین حبس در دادگستری اردبیل در دستور کار است و براساس این احکام برخی از زندانیان با حضور در کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب و سایر کارهای فرهنگی دوران محکومیت خود را سپری کردند.

وی با اشاره به این که توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: در جامعه‌ای که افراد به مطالعه، ورزش و سرگرمی‌های علمی و تفریحی بپردازند میزان ناهنجاری اجتماعی کاهش خواهد یافت.

در این نشست پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و ایام فراغت از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، ویژه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر، در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

وی فعالیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی خدمات متنوعی را به محوریت کتاب و کتابخوانی در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار