دو برابر انرژی؛ پویشی نوجوان محور برای کمک‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار اصفهان 

اصفهان (پانا) - اردوی کارورزی خیرخواهانه دو برابر انرژی در فاز دوم با حضور نوجوانان فعال اصفهانی برای خدمت‌رسانی در مناطق کم برخوردار شرق استان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دو برابر انرژی؛ پویشی نوجوان محور برای کمک‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار اصفهان 

محمد احمدی، دبیر پویش دوبرابر انرژی با طرح این سوال که چگونه من می‌توانم با استفاده از توانایی خودم باعث خوشحالی مردم شوم، گفت: شعار این دوره از پویش (دو برابر انرژی بگذار، توانمندتر شو و از این توانایی برای خوشحالی مردم استفاده کن) است که با حضور ۴۰ نفر از جوانان و نوجوانان شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: پویش دو برابر انرژی یک گروه از نوجوانان و جوانان اصفهانی هستند که هر ساله در یک فرایند رقابتی و مصاحبه پر از چالش به عنوان اعضای این پویش انتخاب می شوند تا در یک اردوی ۴ روزه همراه با یک تیم پزشکی، فرهنگی، روانشناسی و اجتماعی در‌ منطقه مشغول برگزاری غرفه های مختلف، شناسایی آسیب های اجتماعی منطقه، توزیع اقلام معیشتی و برگزاری یک جشن بین روستایی شوند.

احمدی با اشاره به اینکه هدف از پویش دو برابر در قدم اول کمک به کمک کننده ها یعنی همان نوجوانان و جوانانی است اظهار کرد: این گروه در امور نیکوکاری علاقه مند به فعالیت هستند اما باید چگونگی نحوه شرکت در این رویدادهای داوطلبانه را یاد بگیرند که کمک کردن راه و رسم دارد و نباید ترحم آمیز باشد بلکه باید کاملا با حفظ شان و کرامت انسان ها و حتی خلاقانه و همچنین با فرمت یک کار هدفمند و بلندمدت باشد.

دبیر پویش دو‌ برابر انرژی در ادامه گفت: در قدم دوم هم هدف از راه اندازی این پویش از اعزام یک تیم به منطقه در این سفر ۴ روزه تمرکز بر درمان نیست، بلکه تمام بخش ها وظیفه آسیب شناسی دارند تا در یک فرایند ۴ ماهه که طراحی کرده ایم برای بازسازی و ایجاد برخی از برنامه ها که در دو بخش اشتغال زایی زنان و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی نوجوان است، به منطقه بازگردیم و مشغول اجرای برنامه های بلند مدت شویم.

وی در پایان با اشاره به حضور گروه های پزشکی و درمانی در این پویش افزود: متولی برگزاری این پویش خیرخواهانه بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت است.

همچنین کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی با حضور ۲۰ پزشک آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی در منطقه خواهند بود. کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی آگاه نیز برای برگزاری کارگاه های آموزشی و روانشناسی همراه پویش دو برابر انرژی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار