نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی:

سوادآموزی به ساکنان حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار ضروری است

بجنورد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌شمالی در دیدار با معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور بر اهتمام ویژه به سوادآموزی ساکنان حاشیه شهرها و مناطق کم‌ برخوردار و نیز مهارت‌آموزی آن‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی به ساکنان حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی خواستار توجه بیشتر به موضوع سوادآموزی و مهارت‌آموزی ساکنان حواشی شهرها و مناطق کمتر برخوردار شد و اظهار کرد: بی‌تردید با تمرکز آموزش سوادآموزی و مهارت‌آموزی در حاشیه شهرها، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری از نقش خیران در سوادآموزی، گفت: همان‌گونه که خیران در امر مدرسه‌سازی خراسان شمالی پیش‌قدم بوده‌اند، در زمینهٔ سوادآموزی و مهارت‌آموزی نیز استفاده از مشارکت و کمک خیران زمینه‌ساز گسترش این برنامه‌ها و تحولات چشمگیری در این زمینه خواهد بود.

علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور نیز در این دیدار گفت: نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده فراتر از ۹۷.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه بحث توسعه سوادآموزی تنها از سوی دولت قابل انجام نیست و همه باید کمک کنند تا ریشه بی‌سوادی به‌طور کامل در کشور خشکانده شود، اضافه کرد: خیران در حوزه آموزشی و مالی می‌توانند در تحقق امر سوادآموزی کمک کنند و به این کار در کشور شتاب دهند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: مصمم هستیم تا بار دیگر سوادآموزی به‌صورت نهادی و نهضتی فعالیت کند و با جلب همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، مؤسسات غیردولتی و حلقه‌های میانی سوادآموزی به روند روبه‌جلو ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار