ضرغامی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

افزایش 55 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش 55 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور به خبر داد و گفت  ۵۵۰ هزار گردشگر خارجی خرداد امسال وارد ایران شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 55 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور

عزت الله ضرغامی در حاشبه جلسه هیات دولت اظهار کرد: علیرغم اتفاقات سال گذشته که بر روی گردشگری تاثیر مستقیم گذاشت، مقایسه آماری دو ماه ابتدای سال با دوماهه ابتدای سال گذشته افزایش 55 درصدی را نشان می‌دهد. ۵۵۰ هزار گردشگر خارجی خرداد امسال وارد ایران شده‌اند، حال آن که در دو ماه نخست امسال روی هم رفته ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی به ایران آمدند.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل توسعه و رونق کشور، عدم فرماندهی واحد در ماموریت‌های مهم ملی به ویژه گردشگری است، افزود: به‌دنبال دستور آیت الله رئیسی برای آزادسازی سواحل، از جمله وظایف ما ارائه طرح‌های مناسب گردشگری در سواحل بود و طرح‌های مختلفی ارائه و نهایی شده اما به دلایل مختلف در دستگاه‌ها برای اجرا دچار اختلاف می‌شود، تاکید کردیم در این حوزه فرماندهی واحد وجود داشته باشد. خوشبختانه با پیشنهاد ما در لایحه برنامه هفتم این مسأله حل شد؛ مسئولیت این فرماندهی به عهده استانداران گذاشته و شورایی با ریاست استانداران طراحی شده و این شورا انسجام بین دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در تلاش هستیم که مرمت ابنیه‌ای که در اختیار دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی است را با اعتبار خود انجام دهیم. گزارش‌ها نشان‌دهنده وضع خوبی از مرمت و نگهداری این ابنیه نیست بر همین اساس دفتری را ویژه این کار در معاونت میراث ایجاد کردیم تا بر ابنیه‌ نظارت کنند و هشدارهای لازم را به دستگاه‌ها بدهد. این دستگاه‌ها موظف هستند از ابنیه تاریخی با بودجه و اعتبارات خودشان نگهداری کنند.

وی در خصوص نگهداری آثار تاریخی نیز گفت: از ابتدای دولت 30 اثر تاریخی از جمله مجسمه سرباز هخامنشی به کشور بازگشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار