از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد؛

ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان‌

تهران (پانا) - ماده واحده تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان‌

‌به دنبال پیگیری‌ها و مکاتبات انجام گرفته از سوی دانشگاه فرهنگیان و دقت نظر و توجه رئیس‌جمهور بر اهمیت و ویژگی‌های این دانشگاه متناسب با رسالت خطیر آن، تاکید بر ساحت تربیتی و معلمی در دانشگاه فرهنگیان و تصمیم بر ایجاد هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان، ماده واحده تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان توسط آیت الله رئیسی برای اجرا ابلاغ شد.

بر این اساس دانشگاه فرهنگیان در کنار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی شد.

تدوین سیاست‌های اجرایی و مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به جذب اعضای هیات علمی (اعم از توانایی‌‌های علمی و صلاحیت علمی) متناسب با شرایط اختصاصی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ساحت تربیتی، بررسی و تایید توانایی‌های علمی و صلاحیت عمومی و تعیین نیازهای جذب، چگونگی و نحوه استخدام اعضای هیات علمی از وظایف هیات مرکزی جذب دانشگاه است.

تسریع بخشیدن بر انجام فرآیند جذب و استخدام اعضای هیات علمی واجد شرایط با تاکید بر استاندارد‌ها، معیارها و دقت لازم از دیگر ویژگی‌های ایجاد هیات مرکزی جذب است.

‌با استناد به بند «ج» ماده 2 مصوبه سیاست‌­ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه 879 مورخ 1402/01/22 شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای زیر تعیین می‌­شود:

‌الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نائب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

‌ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار