مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

حضور یک نماینده از مدارس ابتدایی مازندران در رویداد بزرگ جشنواره کشوری"الف تا"

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از حضور یک نماینده از مدارس ابتدایی استان در رویداد بزرگ جشنواره کشوری"الف تا"خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور یک نماینده از مدارس ابتدایی مازندران در رویداد بزرگ جشنواره کشوری"الف تا"

حسین کمالی گفت: رویداد «الف تا» با هدف ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای طراحی شده است. به‌گونه‌ای که تمام مدارس کشور به این بانک دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه، ضرورت وجود شاخص‌هایی است که بتوان تجارب تحولی مدارس را بر اساس آن ارزیابی کرد و تطبیق آن‌ها با سند تحول بنیادین را بررسی کرد.

کمالی گفت: در این رویداد اصلی‌ترین مؤلفه‌های یک مدرسه تحول‌یافته در ۵ محور اصلی رهبری و مدیریت تربیتی مدرسه، برنامه تربیت در مدرسه، کنشگران مدرسه، محیط مدرسه و نتایج مورد انتظار از مدرسه ذکر کرده است.

کمالی خاطرنشان کرد: در رویداد «الف تا» ایده‌ها و تجارب تحولی مدارس ذیل همان مؤلفه‌های الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول، گردآوری و بر اساس شاخص‌های آن ارزیابی و معلمان و مدارس پیشتاز تحولی به این رویداد معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: ما در استان مازندران با توجه به شاخص هایی همچون انجام یک شیوه خاص در ارائه آموزش به دانش آموزان، خلاقیت در برگزاری برنامه های تربیتی مانند خلاقیت در مراسم آغازین، درس تربیت بدنی، درس هنر و...، برگزاری اردوهای تربیتی و تمام ساحتی، برگزاری بازارچه های اقتصادی، آموزش اولیاء، توانمندسازی اولیا و ... مدارسی برای این رویداد به عنوان نمایندگان استان مازندران به دبیرخانه کشوری معرفی کردیم که در این بین دبستان شهید اکبرزاده از شهرستان بابل به عنوان مدرسه منتخب کشوری و نماینده استان مازندران در این رویداد حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است که نمایشگاه رویداد الفتا از هیجدهم تا بیست و یکم تیرماه در مصلی بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار