مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

راهیابی ۱۱ هنرستان استان قزوین به مرحله کشوری رویداد الف تا

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد رویداد الف تا با هدف ترویج، حمایت و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای برگزار می‌شود که طی آن ۱۱ هنرستان استان قزوین به مرحله کشوری این رویداد راه یافتند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۱۱ هنرستان استان قزوین به مرحله کشوری رویداد الف تا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به هدف و رویکرد رویداد الف‌تا اظهار کرد: تحول در مدارس کشور نیازمند مدیران مدارس و معلمانی باانگیزه و توانمند است که با فعال‌سازی و همسوسازی تمام ظرفیت‌ها مدارس را در مدار تحول قرار دهند. از مهمترین لوازم امیدآفرینی، انگیزه‌بخشی و توانمندسازی مدیران و معلمان به اشتراک گذاری و قله سازی تجارب تحول آفرین در مدارس مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: برای این منظور، رویداد الف تا (الفبای تحول آموزش و پرورش) طراحی شده است که هدف آن به اشتراک گذاری ایده ها و تجارب نوآورانه مدارس پیشتاز تحول و تجلیل از مدیران و معلمان آنها است. پیوند میان مدارس «پیشتاز» و «در مسیر» تحول و ارائه آخرین دستاوردهای برترین مدارس دولتی و غیردولتی، هنرستان‌های فنی حرفه ای و مؤسسات نوآور آموزشی از دیگر اهداف رویداد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: آثار این رویداد از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۹ توسط معلمان مدیران مدارس مجموعه ها و مؤسسات فعال آموزشی و تربیتی مدارس فنی و حرفه ای و مدارس استان ارسال شده است.

سیاهکالی مرادی در رابطه با فرآیند داوری آثار ارسال شده عنوان کرد: داوری آثاری که در بخش تک ایده ها و تجارب ارسال شده است شامل سه مرحله است که دو مرحله آن انجام شده و مرحله سوم به صورت حضوری در نمایشگاه به اتمام می‌رسد.

این مقام مسئول افزود: برخی از مدارس منتخب نیز که دارای الگوی کلان مدرسه ای بوده اند به رویداد حضوری دعوت شده اند. فرآیند داوری این مدارس به گونه ای طراحی شده است که داوران و کارشناسان با بررسی عملکرد مدارس بر اساس ارائه در نمایشگاه و نیز مستندسازی تجارب آنها اعلام نظر می‌کنند و در نهایت در تابستان ۱۴۰۲ نتایج اعلام خواهد شد. برگزیدگان این بخش به عنوان مدارس پیشتاز تحول معرفی می‌شوند و حمایت ها و پشتیبانی های لازم از این مدارس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: داوری بخش سوم که مربوط به راهبردها و ساز و کارهای تحول در نظام آموزشی است در قالب نشست‌های گفتگو محور و تخصصی در نمایشگاه انجام خواهد شد.

سیاهکالی مرادی افزود: ۱۱ هنرستان استان قزوین به مرحله کشوری رویداد ملی نمایشگاه"ساخت ایران" ویژه توانمندی های هنرستان های کشور (رویداد الف تا) راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار