خزعلی در گفت‌وگو با پانا:

برای نخستین بار یک فصل خاص به زنان و خانواده اختصاص پیدا کرده است

ارتقای توانمندی‌ و مهارت‌های شغلی زنان در برنامه هفتم مورد تاکید قرار گرفته است

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی زنان در برنامه توسعه هفتم مورد تاکید قرار گرفته است، گفت این برنامه به گونه‌ای تنظیم شده که قابلیت اجرا داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برای نخستین بار یک فصل خاص به زنان و خانواده اختصاص پیدا کرده است

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به ارسال برنامه توسعه هفتم به مجلس، اظهار کرد: «بحث توانمندسازی زنان از جنبه‌های مختلف آموزشی، مهارتی و اشتغال در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.»

وی افزود: «خانواده، پیشگیری از آسیب‌ها، اصلاح قوانین مرتبط با حوزه زنان و خانواده به گونه‌ای که خلأها و نقص‌ها جبران شود نیز مورد تاکید قرار گرفته است.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بیان کرد: «برای نخستین بار یک فصل خاص به زنان و خانواده اختصاص پیدا کرده است. بخشی از اهداف کمی ما، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی زنان است. بخشی نیز به ازدواج و پیشگیری از طلاق مربوط می‌شود؛ بحث مشاوره و یکپارچه‌سازی در سطح سیاستگذاری برای صیانت از تحکیم خانواده و کاهش نرخ طلاق موضوع مهمی است که به آن توجه شده است.»

وی ادامه داد: «فصلی هم به مسائل آماری زنان اختصاص یافته است. توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، استخدام و انعطاف شغلی آنان نیز بیشترین احکام را به خود اختصاص داده است.»

خزعلی با بیان اینکه امیدواریم برنامه توسعه هفتم بیشتر از دوره‌های قبل اجرایی شود، خاطرنشان کرد: «متاسفانه برنامه‌های توسعه پیشین آن‌قدری که باید، اجرایی نشده است. البته طبیعی است موانعی پیش خواهد آمد که امروز در برنامه دیده نشده اما در مجموع، این برنامه به گونه‌ای تنظیم شده که قابلیت اجرا داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار