رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهسرخ خبر داد :

برگزاری دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در کوهسرخ

کوهسرخ (پانا) - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهسرخ گفت :دوازدهمین دوره جشنواره رضوی همزمان با سراسر کشور به همت کتابداران شهرستان کوهسرخ در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در کوهسرخ

محمد جعفری رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهسرخ با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همزمان با سراسر کشور به همت کتابداران کوهسرخ در این شهرستان در حال برگزاری است گفت:

«این جشنواره ملی در چهار مقطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان و با هدف آشنایی مردم با سیره اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص امام رضا علیه السلام و با نگاه ویژه به زندگی امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود. »

وی در خصوص نحوه مشارکت در این جشنواره عنوان کرد :

«این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

همچین شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند در یکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت کنند. در بخش گروهی، جوایز داوری به اثر تعلق می‌گیرد. در بخش خانوادگی، جمع امتیاز از محاسبه میانگین نمرات اعضای خانواده انجام و شرکت‌کنندگان این بخش دو بار وارد مرحله قرعه کشی می‌شوند.»

جعفری در ادامه به معرفی منابع این جشنواره پرداخت و گفت :«کتاب های «مسافران شب برفی»، «نادانی دشمن ماست ؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» منابع بخش خردسال (کوچکتر از 7 سال) ، «اسب چوبی»، «ده قصه از امام حسن عسکری(ع)» «بیدار شو بابا» منابع بخش کودک (8تا12سال) ، «من ضامن»، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)» منابع بخش نوجوانان (13 تا17سال) ، «آبی‌ها»و«ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)»

منابع بخش جوان و بزرگسالان(18سال به بالا) هستند. »

همچنین وی از برگزاری این جشنواره در قالب های کتابخوانی و هنری خبر داد و اظهار کرد :«امسال جشنواره رضوی در دو قالب کتابخوانی با رشته های پویش کتابخوانی (قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش کتاب)، چهارگزینه ای و همچنین در قالب هنری در رشته های هنرهای تجسمی و دیجیتال، دست سازه و داستان نویسی و شعر برگزار می‌شود. »

جعفری در انتها تأکید کرد: «برنامه‌های هایی همچون جشنواره کتاب‌خوانی رضوی علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی منجر به آشنایی مردم با سیره سعادت بخش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار