رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی کوهسرخ منصوب شد

کوهسرخ (پانا)-آئین تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهسرخ با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و شورای اداری شهرستان کوهسرخ در محل فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی کوهسرخ منصوب شد

علی اکبر سبزیان مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در جمع اعضای شورای اداری شهرستان کوهسرخ بیان کرد:

«امروزه تعریف کتابخانه های عمومی عوض شده و کارکرد آن کارکرد جدیدی است . کتابخانه ها فقط محیطی برای نگهداری کتاب و مطالعه و امانت که قبلا تصور می شد نیست بلکه کتابخانه ها به فرهنگسرایی اجتماعی و محیطی برای گفت و گو ، افزایش دانش و بارش های فکری تبدیل شده و در واقع پاتوق تعاملات گرم اجتماعی است.»

وی بیان کرد:« کتابخانه های عمومی باید پاسخگوی هر آنچه که مردم نیاز های اطلاعاتی دارند باشند و کتابخانه ها محیطی برای افزایش دانش و بهروری فکری و افزایش مهارت با استفاده از ظرفیت های محیط و سخت افزار و نرم افزار ها برای مخاطبین است.»

علی اکبر سبزیان اظهار داشت: «ظرفیت های محیطی کتابخانه ها بسیار مهم است اما عنصری که میتواند کتابخاته های عمومی را موثر کند ارائه خدمت کتابدار به بیرون از فضای کتابخانه است و امروز در کتابخانه مرکزی مشهد که از آن به بزرگترین کتابخانه اسلام و خاور میانه تعبیر می شود بیش از چهل خدمت به مراجعان ارائه میشود . »

وی خاطر نشان کرد :«کتابخانه های عمومی به درجه ای رسیده است که به محلی برای آموزش کسب و کار های کوچک و مهارت افزایی در این زمینه و همچنین در حوزه های سواد اطلاعاتی، سلامت، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین عرضه تولیدی های کسب و کار های کوچک شده است.»

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد:« بحث مهمی که در کنار اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی است ارائه خدمت اجتماعی کتابخانه ها است و با توجه به ظرفیت کتابخانه کوهسرخ و اهمیت نیاز افزایش مهارتی در زمینه های مختلف مثل سلامت و نیازآگاهی و سواد مردم در حوزه اقتصادی، اجتماعی، کارآفرینی امروز مدیران و مسئولین باید از این بستر کتابخانه ها مطالبات داشته باشند.»

وی افزود :«مدیران ما اگر کتاب بخوانند ترویج کتاب هم افزایش می یابد و به همین منظور کتاب هایی در حوزه مدیریتی آموزش رسانه به افراد حاضر اهدا شد.»

همچنین در آخر ضمن قدردانی از زحمات محمد فیض عارفی مدیریت کتابخانه های شهرستان کاشمر که تا به امروز به امور کتابخانه های کوهسرخ نیز رسیدگی میکرد لوح یادبودی اهدا شد .

و اکنون با مستقل شدن کتابخانه های شهرستان های کاشمر و کوهسرخ محمد جعفری به عنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهسرخ منصوب شده است.

جعفری، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته کتابداری است که پیش از این مسئول کتابخانه عمومی کوثر شهرستان کاشمر ، اداری و مالی و رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر بوده است.

جعفری همچنین 6 سال مسئول کتابخانه ریوش بخش کوهسرخ بوده و در سال 1394 نیز به عنوان مسئول کتابخانه نمونه در استان خراسان رضوی انتخاب شده است.

خبرنگار پانا :کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار