برگزاری دوازدهمین دور از گفت‌وگوهای ایران و پاکستان در تهران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری از برگزاری دوازدهمین دور از گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه ایران و پاکستان و سفر قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان به ایران در ابتدای هفته آتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوازدهمین دور از گفت‌وگوهای ایران و پاکستان در تهران

به گزارش ایسنا، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دوازدهیمن دور از رایزنی‌های سیاسی دوجانبه پاکستان - ایران در ۱۷ و ۱۸ ژوئن (۲۷ و ۲۸)خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

بلوچ درباره محورهای این رایزنی‌ها گفت: رایزنی‌های سیاسی دو طرف علاوه بر بررسی پیشرفت‌ها در زمینه اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جلسه پیشین، تمامی جنبه‌های روابط دوجانبه ایران - پاکستان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، امنیت مرزها، آموزش و پرورش، تغییرات آب‌وهوایی و فرهنگی بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود که دو طرف طی این رایزنی‌ها درباره وضعیت منطقه، به ویژه افغانستان و کشمیر نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

به گفته او، دو طرف درباره ازسرگیری روابط ایران و عربستان سعودی و صلح و ثبات منطقه نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

بلوچ ادامه داد: پاکستان و ایران طی این گفت‌وگوها به پیشرفت‌های انجام شده در چارچوب‌های نهادی به منظور پیشبرد همکاری مستمر در تمامی حوزه‌های مورد علاقه دو طرف نیز خواهند پرداخت.

طبق اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، اسد مجید خان، قائم مقام وزیر امور خارجه این کشور نیز به تهران سفر می‌کند.

وی قرار است با حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر امور خارجه ایران دیدار و در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه نیز سخنرانی کند.

قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار