دیدار دبیر‌کل وزارت دفاع پاکستان با جانشین وزیر دفاع‌؛

سردار فرحی: ‌راه‌حل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای مشارکت و تعامل کشور‌های منطقه است

حمود الزمان: وزارت دفاع ایران و پاکستان می‌توانند علاوه بر همکاری‌های نظامی از ظرفیت‌های خود برای ارتقای سایر ابعاد همکاری از جمله همکاری‌های اقتصادی نیز بهره‌ ببرند‌

تهران (پانا) - سپهبد حمود الزمان خان دبیر کل وزارت دفاع‌ پاکستان با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سرتیپ پاسدار سید‌مهدی فرحی دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سردار فرحی: ‌راه‌حل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای مشارکت و تعامل کشور‌های منطقه است

‌به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ سردار سرتیپ پاسدار سید‌مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع ‌در این دیدار با بیان این‌که علائق دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است و این موضوع برای دولتمردان دو کشور مسئولیت‌آور است افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به‌واسطه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود، دارای موقعیت مهم و اثرگذار در تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام می‌باشند و صرف‌نظر از مرزهای مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دینی عمیقی برخوردار هستند؛ اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دولت فعلی، توسعه روابط با همسایگان است و در این میان پاکستان به‌واسطه اشتراکات متعدد تاریخی، فرهنگی، دینی و سیاسی در میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برای ارتقای روابط و همکاری‌ها با پاکستان یک اتفاق‌نظر میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقای همکاری با جمهوری اسلامی پاکستان در تمامی زمینه‌ها استقبال می‌کند و ما افزایش سفرهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور را مهم و سازنده ارزیابی می‌کنیم و آن‌ را بسترساز و زمینه‌ساز توسعه روابط در همه بخش‌­ها می­‌دانیم و معتقدیم ارتقای تعاملات و همکاری‌های دفاعی دو کشور، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود و همچنین همکاری‌های دو کشور بدون تردید عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش و یا گروهک‌های جدایی‌طلب نیز تنگ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیت حساس و پیچیده‌ای قرار دارد تصریح کرد: آمریکا و غرب در تلاش‌اند که رویکردهای یک‌جانبه‌گرا و تمامیت‌خواه خود را در تمامی مناطق راهبردی دنیا اجرا ‌کنند و منافع خود را بدون توجه به ساختار فرهنگی، باورها و اعتقادات مردم منطقه‌ دنبال کنند و شرایط آسیب‌پذیر چند سال گذشته منطقه غرب آسیا نتیجه همین نگاه مخرب و آسیب‌زا بوده است.

جانشین وزیر دفاع افزود: تحولات اخیر اوکراین هم محصول همین نگاه یک‌جانبه‌گرا و مداخله‌جویانه است. البته جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود را با جنگ، کشتار و نابودی زیرساخت‌ها در هرکجای دنیا اعلام کرده است اما ریشه‌های بحران به زیاده‌خواهی و سیاست‌های توسعه‌طلبانه غرب و آمریکا برمی‌گردد.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که در افغانستان پس از 20 سال اشغال، این کشور را در یک شرایط آشفته و اسفناک ترک کردند و یقیناً راه‌حل افغانستان برای برون‌رفت از شرایط فعلی تشکیل یک حکومت فراگیر است.

سردار فرحی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران راه‌حل مسایل و بحران‌های منطقه‌ای را مشارکت و تعامل کشورهای منطقه در حل‌وفصل موضوعات می‌داند تصریح کرد: توافقات اخیر با عربستان را نقطه عطفی در آغاز گفتگوهای جامع امنیتی و ایجاد فضای مثبت و آرامش بخش در منطقه می‌‌دانیم و یقیناً این تحولات تأثیر قابل‌ توجهی در افزایش همکاری‌های دوجانبه نیز خواهد گذشت.

وی افزود: ‌معتقدیم ارتقای تعاملات و همکاری‌های دفاعی دو کشور، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط ‌شود و همچنین همکاری‌های دو کشور بدون تردید عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش ‌یا گروهک‌های جدایی‌طلب نیز تنگ خواهد کرد.

سپهبد حمود الزمان خان‌ دبیر‌کل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان در این دیدار گفت:‌ معتقدیم وزارتخانه‌های دفاع دو کشور علاوه بر همکاری‌های دفاعی و نظامی می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از ظرفیت‌های خود برای ارتقای سایر ابعاد همکاری از جمله همکاری‌های اقتصادی نیز بهره‌ ببرند.

وی با بیان این که بر این عقیده‌ایم که افزایش همکاری‌ها در عرصه اقتصادی نیز به افزایش همگرایی دو کشور و بالطبع افزایش امنیت منطقه کمک شایانی خواهد کرد تصریح کرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر برای تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای امن و توام با مبادلات اقتصادی برداشته‌ شده است و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی وزارت دفاع، آمادگی کامل همکاری در این بخش را هم داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار