رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی شغلی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در قالب برنامه منسجم تضمین اشتغال

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت با برنامه منسجم تضمین اشتغال برنامه‌ریزی شغلی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی شغلی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در قالب برنامه منسجم تضمین اشتغال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، حسین بلندی در پنل تخصصی اشتغال نوآورانه برای دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان که با موضوع وضعیت و آینده اشتغال فارغ‌التحصیلان و برنامه‌های حمایتی در این زمینه در سالن اصلی نمایشگاه آبادیران در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از زیرنظام های آموزش عالی همسو با سیاست‌های کلان توسعه اشتغال به دنبال احیا و ایفای وظیفه ذاتی خود برای تسهیل در دستیابی به اشتغال اثربخش است بدین منظور همزمان با تغییرات مدیریتی، نسبت به بازتعریف ماموریت های بر طبق زنجیره ارزش خود همت گمارده است و انتظار می رود در برنامه‌ریزی های کلان و ارزیابی فعالیت ها این مهم به نحو مقتضی مورد توجه قرار گیرد.

بلندی افزود: در حال حاضر با درایت مقام معظم رهبری و در پی فرمایشات ایشان درخصوص ضرورت انطباق رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار کشور ، حجت بر همه ما (مسئولان) تمام است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درخصوص اقدامات این دانشگاه پیرامون ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان گفت: بررسی عملکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی مبین سرلوحه قرار دادن این اصل است که این دانشگاه با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار و همکاری بخش خصوصی، بر پذیرش مطابق اولویت‌های کشور و نیازمحور کردن رشته‌های تحصیلی با تضمین بکارگیری دانش آموختگان متمرکز شده و با بهره گیری از تجارب پیشگامی در آموزش های شغلی، نسبت به پیگیری و مشارکت در تسهیل اشتغال کشور اقدام می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: ایجاد تحول در آموزش های شغلی و اجرای درست آن در کشور نیازمند تغییر نگاه آموزش به گونه ای است که متضمن اشتغال پایدار دانش آموختگان باشد در این مسیر نگاه این دانشگاه، صرفا متوجه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی نبوده و برای هریک از جوامع هدف خاص به نحوی برنامه ریزی شده تا ارایه آموزش‌ها به صورت هدفمند و سازمان‌یافته دنبال شود. برنامه‌ریزی شغلی در این ساختار شامل ارتقای توانمندی نیروی انسانی، بکارگیری به شکل مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال آفرینی است.

بلندی گفت: هماهنگی کنشگران این عرصه موجب جلب اعتماد جامعه برای رفع پدیده شوم بیکاری دانش آموختگان خواهد شد بحرانی که تاکنون سرمایه زیادی از بودجه عمومی و منابع مردم صرف رفع آن شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار