قیمت آپارتمان نوساز زیر 60 متر در تهران + جدول قیمت

تهران (پانا) - برای خرید یک آپارتمان نوساز با متراژ کمتر از 60 متر در تهران نیاز به یک سرمایه حداقلی 4 میلیارد تومانی است و دلیل گران بودن آپارتمان‌های نوساز جهش قیمت مصالح ساختمانی در یکی دو سال اخیر است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
قیمت آپارتمان نوساز زیر 60 متر در تهران + جدول قیمت

بررسی پانا از قیمت آپارتمان‌های نوسازی که کمتر از 2 سال ساخته شده و متراژی کمتر از 60 متر دارد، نشان می‌دهد با سرمایه کمتر از 4 میلیارد تومان نمی‌توان در پایتخت صاحب چنین آپارتمانی شد.

در یکی دو سال اخیر که قیمت مصالح سربه فلک کشیده است به گفته انبوه‌سازان وضعیت ساخت و ساز آپارتمان در پایتخت و شهرهای بزرگ خوب نیست.

مدتی قبل انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز هزینه ساخت مسکن در پایتخت را برآورد کرده و اعلام کرده بود که برای ساخت یک ساختمان 1 تا 4 طبقه با کیفیت معمولی و متوسط، بدون احتساب بهای زمین به ازای هر مترمربع مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان سرمایه لازم است.

درواقع این عدد صرفاً به دلیل بالا بودن قیمت زمین در پایتخت نیست بلکه به دلیل بالا رفتن ناگهانی قیمت مصالح در سال‌های اخیر است.

بررسی پانا نشان می‌دهد که با سرمایه 4 تا 7 میلیارد تومان در مناطق مرکزی و متوسط تهران می‌توان آپارتمان نوساز زیر 60 متر خرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار