برای خرید ویلای 100 متری در شمال چقدر سرمایه لازم است؟

تهران (پانا) - وضعیت خریدوفروش ویلا در شمال کشور و افزایش ماهیانه قیمت‌ها نشان از این دارد که متقاضیان مسکن به شهرهای شمالی کشور رو آورده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برای خرید ویلای 100 متری در شمال چقدر سرمایه لازم است؟

مدت‌زمانی است که خرید ملک کمتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد و متقاضیان تمایل به ساکن شدن و فرار از اجاره‌نشینی دارند. خریدوفروش ویلا در شمال ایران یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری است که در سال‌های گذشته که هنوز تورم‌های عجیب‌وغریب را تجربه نکرده بودیم بسیار موردتوجه قرار می‌گرفت.

در سال‌های اخیر با جهش‌های سالیانه و ماهیانه قیمت ملک و زمین، بازار خریدوفروش ویلا به جهت سرمایه‌گذاری کمرنگ شده و متقاضیان خودشان تمایل به ساکن شدن در ویلایشان را دارند.

متقاضیانی که تا چند سال پیش در شهرهای بزرگ با اجاره ملک ساکن شده بودند و با افزایش اجاره‌بها ناگزیر به بازگشت شده‌اند.

اواسط اردیبهشت‌ماه پانا گزارشی کار کرد که نشان می‌داد هنوز هم با 1 میلیارد تومان امکان خرید ویلا در روستاها و شهرهای حاشیه‌ای شمال کشور وجود داشت. در ‌آن گزارش بررسی شده بود که دلیل رکود معامله ملک در شمال کشور این است که دیگر خریداران بودجه مالی متناسب باقیمت‌های افزایش‌یافته جدید را ندارند.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که حالا با گذشت یک ماه خرید ویلا در محدوده همان مناطق و متراژی در همان حدود نیاز به سرمایه بیش از 1 میلیارد تومان دارد.

مدتی است که باوجود آرام گرفتن بازار دلار قیمت ملک و زمین همچنان روند صعودی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار