سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

افزایش 42 درصدی تحویل گندم به سیلوها

تهران (پانا) - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای تغییر قیمت گندم باید منابع مالی آن تامین شود از افزایش 42 درصدی تحویل گندم به سیلوها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 42 درصدی تحویل گندم به سیلوها

به گزارش ایانا، سیدمحمد آقامیری روز سه شنبه در بازدید از موسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی بیان کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) تقریبا مغز وزارت جهاد کشاورزی است. تولید علم می‌کند و آن را به حوزه اجرا منتقل می‌کند. نتیجه این اقدام در حوزه اجرا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: سازمان تات بیش از ۸۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف دارد و همه افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، عشق به وطن و مردم عزیز دارند و با تولید علم ازمحصول کشور پشتیبانی می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: قطعا دولت قدردان زحمات این افراد در حقوق و استخدام است. نیاز است به سازمان‌های حاکمیتی نگاه ویژه شود زیرا محققان سرمایه‌های ما و ذخایر روی زمین هستند که از کشاورز و تولید کشور حمایت می‌کنند.

آقامیری همچنین در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مهمترین موضوع وزارت جهادکشاورزی بحث امنیت غذایی در تمام ابعاد است و سازمان تات مرکز تولید علم بخش کشاورزی است. در اینجا دانشمندان کار تحقیقاتی انجام می‌دهند و تولیدات آنها حاصل سال‌ها تحقیقات است. همچنین در وزارت جهاد پیگیری می‌کنیم که بخش تحقیقات و اجرا متصل شوند و نتیجه آن در اجرا و جامعه مشهود شود تا کشور را به سمت قله‌های رفیع علم و عمل برسانیم.

وی در خصوص تغییر قیمت گندم و نان بیان کرد: طبق قانون، شورای قیمت‌گذاری تشکیل و قیمت گندم نیز تعیین، تصویب و ابلاغ شده است اما با توجه به اعتراضاتی که برخی تشکل‌ها به این موضوع داشته‌اند، بررسی لازم نیز انجام شده است اما بعید است قیمت گندم تغییر کند.

آقامیری افزود: زیرا باید برای تغییر قیمت گندم منابع لازم تعیین شود تا تغییر انجام شود. قیمت ابلاغ شده برای این محصول ۱۵ هزار تومان است و هم‌اکنون نیز بیش از سه میلیون تن گندم به سیلوها تحویل داده شده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و امیدواریم تا پایان شهریور ماه ۸ میلیون تن گندم خریداری شود.

وی در خصوص قیمت نان گفت: تعیین قیمت نان در اختیار شورای آرد و نان و استانداری‌ها است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از سرم سازی رازی بازدید کرد

سید محمد آقامیری صبح امروز (سه شنبه) سه شنبه) با همراهی رئیس سازمان امور استخدامی ، رئیس سازمان بهره‌وری و رئیس سازمان تات از مجموعه‌های تحقیقاتی وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازدید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بعد از بازدید از مزرعه اصلاح بذر و نهال از بخش‌های تولید سرم‌های درمانی، جانوران سمی و تهیه پادزهر، بخش آنتی ژن، ساختمان پرتئین نو ترکیب و … موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار