فعالیت رسمی۲۴۸هیئت دانش‌آموزی درمدارس استان

طرح هرمدرسه، یک هیات مذهبی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت طرح هرمدرسه یک هیئت مذهبی دانش‌آموزی، درمدارس استان اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح هرمدرسه، یک هیات مذهبی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

سید علیرضا موسوی در دومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان، با اشاره به نقش هیئات مذهبی، در تقویت مهارت اجتماعی دانش آموزان و ارتقای بنیه اعتقادی ایشان و علاقه وافر نوجوانان برای فعالیت در هیئات مذهبی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۸ هیئت دانش آموزی، بصورت رسمی در مدارس فعالیت می کنند.

وی بر لزوم نقش آفرینی هیئات مذهبی دانش آموزی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی تأکید کرد و ادامه داد: در راستای کیفیت‌بخشی به برنامه های تربیتی به ویژه برپایی آیین های مذهبی و ملی، برنامه‌ریزی گسترده‌ای در حوزه معاونت پرورشی صورت گرفته است، به طوری که امروز شاهد اجرای نظام مند برنامه‌ و آئین‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پیش بینی اجرای قریب به ۱۲برنامه محوری در دهه کرامت خبر داد و تأکید کرد: تجلیل از دختران برتر عرصه های مختلف قرآن و عترت، علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و نماز، تجلیل از دختران مروج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزار اختامیه طرح مصباح الهدی و برپایی جشن های ویژه این دهه از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده به شمار می رود.

رئیس شورای قرآن، عترت و نمازآموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس و رونق بخشی به اقامه نماز جماعات مدارس استان تأکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس مستلزم پیوند بیش از پیش حوزه و مدرسه است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت شناسنامه دار شدن هیئات مذهبی و موکب های دانش آموزی، عنوان کرد: تقویت آیین های مذهبی در بین دانش آموزان علاوه بر تعظیم شعائر الهی، زمینه ساز ایجاد مصونیت ایشان در مقابل انواع تهدیدها، هجمه ها، ناهنجاری ها و آسیب ها می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ابراز کرد: سبک زندگی رضوی، آموزه‌هایی را برای معلمان فرهیخته، انقلابی و فرهنگ ساز بهارستان علم و ادب و دانش آموزان خطه قهستان زمین،به ارمغان آورده که دلدادگی به اهل بیت (ع)، دفاع از ولایت، مقاومت برای آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی ازجمله این آموزه هاست.

به گفته موسوی نژاد؛ استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه فعالیت های اجتماعی و مهارت های مدیریتی دانش آموزان در قالب هیئت های مذهبی مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش استان به عنوان تنها راه صیانت از نسل جوان و اولین گام در مسیر مقدس،شناخت و معرفت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار