بررسی قیمت خانه‌های کلنگی در پایتخت + جدول

تهران (پانا) - در شرایطی که ساخت‌وساز به دلیل شرایط تورمی و بالا رفتن لحظه‌ای قیمت مصالح دچار رکود عجیب‌وغریبی شده، مسکن کلنگی رشد و جهش قیمتی بسیار بالایی را تجربه می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی قیمت خانه‌های کلنگی در پایتخت + جدول

آذرماه سال گذشته پانا گزارشی درباره وضعیت خانه‌های کلنگی تهیه کرد که در آن یکی از مشاوران املاک خبر از کاهش تعداد متقاضیان خانه‌های کلنگی داده بود. شمیرانی دلیل این موضوع را افزایش قیمت مصالح بیان کرده و گفته بود: «متقاضیان خانه‌های کلنگی عموماً بسازوبفروش‌ها هستند و حالا قیمت این نوع ملک افزایش چشمگیری داشته است مخصوصاً اینکه متراژ این نوع خانه‌ها کم نیست و برای سرمایه‌گذار به‌صرفه نیست که هم هزینه سنگینی برای خرید بپردازند و هم هزینه‌های غیرقابل پیشینی ساخت‌وساز را بپردازند.»

وی عنوان کرده بود که با بالا رفتن قیمت زمین در تهران بسازوبفروش‌ها به‌جای خرید زمین کلنگی ترجیح می‌دهند که در نقاط مرکزی و جنوب شهر تهران آپارتمان‌های کوچک‌مقیاس بخرند و در بازار اجاره‌داری سرمایه‌گذاری کنند.

حالا بعد از یک سال با ادامه همان روند جهشی قیمت خانه‌های کلنگی در شرایطی که تا حدودی متقاضی این نوع ملک‌ها فروش دارد مالکان تمایلی به فروش ندارند. این موضوع را از تعداد محدود آگهی‌های خانه‌های کلنگی در ماه‌های اخیر می‌توان دریافت.

مالکان املاک کلنگی عموماً افرادی مسن هستند که به‌تبع قدرت ریسک‌پذیری کمتری دارند و عدم تمایلشان به فروش در این شرایط پرنوسان قیمت مسکن طبیعی است.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که قیمت خانه‌های کلنگی در مناطق نسبتاً متوسط تهران با متراژ حدودی زیر 200 متر هم قیمت با خانه‌های کلنگی در مناطق متوسط به بالای تهران با متراژ بالای 300 متر در آذرماه 1401 است. درواقع قیمت خانه‌های کلنگی جهش بالایی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار