فردا، آغاز فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان علوم‌پزشکی

تهران (پانا) - سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از فردا دوشنبه ۴ اردیبهشت فعال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فردا، آغاز فرایند انتقال و مهمانی دانشجویان علوم‌پزشکی

نخستین مرحله از فرایند انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور با «ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبداء و بارگذاری مدارک لازم» از دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و روز یکشنبه ۳۱ خردادماه به پایان می‌رسد.

با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم‌گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D.) وزارت بهداشت خواهد بود. در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسئولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

پس از ثبت درخواست از سوی دانشجویان، دومین مرحله یعنی «بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و رفع نقص توسط دانشجویان» آغاز می‌شود. بررسی مدارک دانشجویان متقاضی مهمانی یا انتقال به دانشگاه‌های دیگر از روز شنبه ۳ تیر آغاز می‌شود و در نیمه نخستین ماه از فصل تابستان به پایان می‌رسد.

نتایج اولیه درخواست انتقالی دانشجویان علوم‌پزشکی طی یک بازه زمانی ۱۵ روزه، از تاریخ ۱۷ تا ۳۱ تیرماه از سوی دانشگاه مبداء به دانشجویان اعلام می‌شود.

دانشگاه مقصد، نتیجه بررسی مدارک و نقص مدارک احتمالی را طی یک بازه زمانی ۱۶ روزه یعنی از اول تا ۱۶ مردادماه به دانشجویان اعلام می‌کنند. آخرین مرحله، یعنی «بررسی و نتیجه نهایی» از سوی دانشگاه مقصد از ۱۷ تا ۳۱ مرداد به دانشجویان اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار