محاکمه هشت پزشک متخصص در پرونده مرگ مارادونا

تهران (پانا) - یک دادگاه استیناف در آرژانتین تایید کرد که هشت نفر از متخصصین حوزه سلامت در ارتباط با مرگ ستاره فقید تیم ملی این کشور محاکمه خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
محاکمه هشت پزشک متخصص در پرونده مرگ مارادونا

براساس تایید یک دادگاه تجدیدنظر در آرژانتین، هشت نفر از پزشکان متخصص به درخواست دادستانی‌ این کشور در پرونده مرگ دیگو مارادونا، ستاره فقید آلبی‌سلسته به «قتل عمد با اهمال‌کاری غیرقابل‌توجیه» متهم شده و در صورتی که گناهکار شناخته شوند، بین هشت تا ۲۵ سال حبس در انتظار آنهاست.

مارادونا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰(۵ آذر ۱۳۹۹) در ۶۰ سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت. او اوایل همان ماه مغر خود را به تیغ جراحان سپرده بود.

براساس حکم دادگاه، لئوپولدو لوکه، جراح مغز، آگوستینا کوساچف، روانپزشک و ۶ نفر دیگر از کارکنان بخش درمان که همگی در مراقبت از مارادونا دخیل بودند، محاکمه خواهند شد. زمان دقیق محاکمه اعلام نشده اما انتظار می‌رود در آغاز سال ۲۰۲۴ روند آن آغاز شود.

کالبدشکافی پیکر مارادونا حاکی از آن بود که او به‌دلیل تجمع شدید آب در ریه ناشی از ناتوانی قلب در پمپاژ خون، در خواب درگذشته است. در گزارش پزشکی قانونی به این موضوع اشاره شده که وزن قلب قهرمان جام‌جهانی۱۹۸۶، تقریبا دوبرابر بیشتر از قلب یک فرد عادی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار