مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

تدوین برنامه‌ها مبتنی بر فعالیت مدرسه و نقش فعال معلم باشد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که کار تعلیم و تربیت در مدرسه و کلاس درس اتفاق می‌افتد و به همین دلیل تدوین برنامه‌ها مبتنی بر فعالیت مدرسه و نقش فعال معلم باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه‌ها مبتنی بر فعالیت مدرسه و نقش فعال معلم باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ امیر تجلی‌نیا در جلسه برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به شرایط باید تحول و تغییراتی را در برنامه‌ها داشته باشیم؛ کار تعلیم و تربیت در مدرسه و کلاس درس اتفاق می‌افتد. نقش ستاد تاثیرگری جهت زمینه‌سازی برای سیاستگذاری کلان و ریل‌گذاری، حمایت و پشتیبانی از مدرسه است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: در مدرسه، نقش مربی یا معاون پرورشی و نقش مشاور بسیار مهم است که ارتباط خوبی بین نقش مربی و مشاور وجود دارد.

تجلی‌نیا افزود: تربیت، راهنمایی، مشاوره، استعدادسنجی و آسیب‌ها زمانی به طور واقعی انجام می‌شود که معلم، نقش موثری داشته باشد و در واقع محور کارها معلم است.

وی ادامه داد: برنامه اداره کل باید طوری باشد که نقش معلم در موارد فوق فعال باشد؛ اگر در برنامه‌ای انگیزه نداشته باشد، اجرایی‌سازی آن مشکل می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: باید در برنامه‌ها طوری حرکت کنیم که پاسخگوی مدرسه مدیر باشد، تنظیم‌گر در حوزه تربیت، مربی یا معاون پرورشی و در حوزه مشاوره، مشاوران هستند.

تجلی‌نیا با تاکید بر اینکه برنامه‌ها باید به سمت مدرسه برود تا اثربخش و کارآمد باشد، ادامه داد: فراهم آوردن زمینه انتقال قدرت و توان تسهیلگری به سطح مدرسه از جمله موارد مهم در موضوع مدرسه‌محوری است.

وی گفت: انعطاف‌پذیری، تفویض اختیار و عدم تمرکز، استقلال واحد آموزشی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی از جمله ویژگی‌های مدرسه‌محوری است. زمانی می‌توانیم از مدرسه توقع مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی داشته باشیم که استقلال را به رسمیت بشناسیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در ادامه بیان کرد: برای داشتن یک برنامه خوب باید هدف، قابل فهم بودن، جامع بودن، انعطاف‌پذیر بودن، قابل اجرا بودن، تعیین محدودیت زمانی و امکان ارزیابی شدن برنامه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار