رضا زنگوئی*

نوروزی شویم!

پایان شب، به صبح گره می‌خورد. این تقدیر زمستان است که به بهار برسد. الله ‌اکبر که در این تحول احوال طبیعت چه آیه‌ها ترنم می‌شود. الله اکبر از این همه رازی که در لحظات می‌شکفد. الله‌ اکبر از این لحظه مبارک اکنون. نبض زمین به افق زمان می‌تپد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نوروزی شویم!

طعم اذان گرفته است همه جا. بشکوه تقدیر می کند حضرت " مقلب القلوب" زیبایی را برای دیده و دل."لیل و نهار" در قیام و قعودند به فرمان ملکوتی " مدبر". حکایت هاست به لطف از دستگاه " محول الحول والاحوال" برای نوروز.

همه جان، آمین می‌گویند به " حول حالنا الی احسن الحال" که از نهاد جان برمی خیزد در حق جهان. دعایی که چون به شرف اجابت برسد، شرافت روزی همه خواهد شد. شب های سرزمین شرافت هم روز جهان افروز خواهد شد.

حقیقتی است این که در آستان عبودیت، معجزه می کند. در گستره این اعجاز، آدم هایند که به مقام عظمای بندگی می رسند. در این بلند جایگاه همه امور به سامان می شود. خدا چنان که طبیعت را سامان می دهد، انسان را هم سامان یافته می خواهد.

به خواست الهی، خود را تربیت کنیم. با نظامات اخلاقی، بدی ها را از ساحت زندگی بزداییم. چنان که با خانه تکانی، به استقبال نوروز می رویم، دل و دیده را از قهر و کین، بتکانیم. ما بنده خداییم، خلیفه حضرت خداوندگاریم. به صفات جمیله او باید خود را بیاراییم.

هرگز و هرگز نباید بگذاریم خلق و خوی شیطانی در مزرعه زندگی ما فرصت کشت وکار و نشو و نما داشته باشد. دروغ، کینه، تهمت، بدگویی، بددلی، بدگمانی، وهرچه با بدی آغاز می شود، شیطانی است.

در تعارض با خلقت رحمانی انسان. انسان را افق خلیفه الهی در پیش است. سعادت "این همانی" با صفات پسندیده بایستگی اوست. جوری رفتار کنیم که هر رفتار ما با صفت تفضیلی تر عنوان گیرد. بهترین رفتار را داشته باشیم. بهترین نگاه، بهترین رفتار، بهترین گفتار. راه بهشت هم از جاده بهترین ها می گذرد. نوروز را قدر بدانیم تا تقدیرمان نواندیشی و بهشت روزگاری باشد. هر روزمان نوروز، نوروزتان بهشتی باد.

کارشناس رسانه*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار