مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد:

شناسایی ۳۰۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، گفت: مازندران دارای سه هزار اثر تاریخی و گردشگری است که از این تعداد ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۳۰۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در مازندران

صادق برزگر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری با بیان اینکه مازندران باظرفیت اقامتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب آماده اسکان مسافران نوروزی است، اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌ای برای معرفی یک هزار جاذبه ناشناخته تاریخی و گردشگری استان اجرایی شد و با این روش مسافران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز این اماکن را دریافت کنند.

برزگر با بیان اینکه بیشتر آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مازندران کمتر به مسافران شناخته شده و آنها از این فضاها و اماکن مطلع نیستند، یادآور شد: اطلاعات مربوط به معرفی این جاذبه و نیز آدرس مکان دسترسی به جاذبه‌های تاریخی به آدرس hellomazandaran.com قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر توزیع سفر در مازندران یکنواخت نیست و حجم بیشتر مسافرت‌ها به سمت مسیرهای همیشگی جنگل و دریا روانه می‌شود.

به گفته صادق برزگر همچنین آماده سازی و فعال کردن سامانه پیامکی اطلاعات مربوط به مازندران از قبیل آب و هوا، راه، پایگاه‌های امدادی و هلال احمر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه براساس هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور عشایری مازندران در مسیرهای مواصلاتی و ورودی استان، سیاه چادر به عنوان جاذبه معرفی سبک زندگی استان برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین طبق هماهنگی انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان به کتاب مجهز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: نرم افزار «پمپ بنزین یاب» از سوی شرکت نفت تهیه شد تا نزدیک‌ترین جایگاه‌های سوخت مسیر مسافران به آنها اطلاع داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار