یک معلم در گفت و گو با پانا:

سال جدید با عطر بهاری مهدی(عج) متبرک می‌شود

تهران (پانا) - در تقویم انتظار، همه فصل‌ها از عطر بهاری مهدی (عج) متبرک است و نوروز منتظران روزی است که از شب نیمه شعبان آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سال جدید با عطر بهاری مهدی(عج) متبرک می‌شود

مریم عبدلی، دبیر درس معارف و زبان عربی، دبیرستان علامه محمد قزوینی در حاشیه مراسمی که در نیمه شعبان در این آموزشگاه برگزار شد؛ طی گفت و گو با پانا بیان کرد: «نیمه شعبان شب بسیار مبارک و روز ظهور و روز رهایی انسان است، روز جاری شدن عشق و صمیمت در جهانی پر از تاریکی ، پر از خشم و نفرت است.»

وی بیان کرد: «ما منتظرانی هستیم که هر روز و هر لحظه آمدنش را از خداوند می خواهیم، هر کاری که می کنیم و هر سخنی که می گوییم راهی است برای نزدیک تر شدن به او که منجی عالم بشریت است.»

وی در ادامه گفت: «افرادی که در جرگه منتظران ظهور امام مهدی (عج) قرار دارند، قطعاً دارای وظایفی هستند که باید در دوران انتظار انجام دهند، در این شرایط توصیه من صرفا به انجام کارهای فرهنگی است. هر چقدر ما امام زمان خود را بیشتر بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم خود را به او نزدیک تر کرده ایم.»

رئیس انجمن مادران مدرسه علامه قزوینی نیز در این‌باره اظهار کرد: «نیمه شعبان، پایان دوران انتظار مادر حجت بن الحسن و خوشحالی از به دنیا آمدن یگانه منجی عالم بشریت و همچنین روزی تلخ برای اینکه یک سال دیگر می‌گذرد، اما مهدی فاطمه نیامده است.»

وی سپس افزود: «اهمیت این شب به اندازه ای است که این شب را پس از شب قدر از برترین شب ها می دانند. در این شب خداوند رحمت خود را بر بندگان سرازیر می کند و به کرم و بزرگی خود می آمرزد. همان گونه که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در مورد خیر و برکت این شب می‌فرمایند: «خداوند در شب نیمه شعبان به اندازه ریگ‌های زمین و موی گوسفندان بندگانش را مورد آمرزش قرار می‌دهد. این نشان از عظمت شبی دارد که حتی کوچکترین گناهان نیز به واسطه این شب مورد آمرزش قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه گفت: «به نیت خوشحال کردن منجی بشریت، حضرت مهدی (عج) می توانیم به افراد نیازمند، کمک های مالی و ... کنیم. یکی دیگر از کار هایی که باعث شادی امام زمانمان می شود، در لیست یاران امام قرار بگیریم؛ مانند: کمک و صدقه به محرومین به نیت سلامتی و دور کردن غم و اندوه از امام زمان (عج)، نهی گناهان که هرچه از آن ها دور شویم به حضرت نزدیک تر می شویم، از جمله گناهانی مثل: غیبت، دروغ، تهمت، اسراف و....، و در نهایت صلوات فرستادن از زیباترین هدیه ها به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است.»

دانش آموز خبرنگار: آیسا میرزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار