هشدار هواشناسی درباره تقویت سامانه بارشی؛ هوای تهران بارانی می‌شود

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد بارش باران برخی استان‌ها از جمله تهران را فرا می گیرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درباره تقویت سامانه بارشی؛ هوای تهران بارانی می‌شود

بر اساس این هشدار سه شنبه و چهارشنبه رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف با سطح هشدار نارنجی در برخی استان های روی می دهد.

تمرکز فعالیت سامانه در سه شنبه در استان های «لرستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز» و چهارشنبه در استان های «زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، شرق و شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری» است.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون «کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی از جمله گاز و برق» در پی دارد.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از سفرهای غیرضروری اجتناب شود اما در غیر این صورت، از به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی اطمینان حاصل شود.

همچین توصیه می شود «محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، مدیریت در انتقال و مصرف منابع انرژی و در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه» اعمال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار