مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مولدسازی به معنای بهینه‌سازی سرمایه‌های مردم در ارگان‌های دولتی است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت مولدسازی، به معنای بهینه‌سازی سرمایه‌های مردم در ارگان‌های دولتی است و املاک بیت‌المال نباید بدون استفاده مفید باقی بمانند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مولدسازی به معنای بهینه‌سازی سرمایه‌های مردم در ارگان‌های دولتی است

نشست خبری مراسم انعقاد تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) در سالن اجتماعات دفتر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست گفت: جهاد، در جایی اتفاق می‌افتد که دشمن در مقابل آن وجود دارد. آنچه که باید تبیین کنیم، مخالفینی دارد و با دروغ پراکنی و تشویش اذهان در تلاش هستند جامعه اسلامی را نابود کنند که این موضوع تلاش بیشتری می طلبد و ماموریت شما را چند برابر می‌کند. امیدواریم در ارسال پیام‌ها، رسالت‌ها و فعالیت‌های ارزشمند نظام موفق باشید.

وی در خصوص دستاوردهای آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه با شرکت‌های آستان قدس رضوی برای حضور در مدارس، هوشمندسازی مدارس، دانش بنیان کردن دانش آموزان به صورت گسترده، نهضت هوشمندسازی مدارس توسط شرکت‌های دانش بنیان، گسترش فضاهای ورزشی در سال جاری در بسیاری از مناطق، اردوهای گسترده دانش آموزی، همایش ها و فعالیت ها در دهه فجر، اقدامات زیربنایی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی، عقد ۳۰ تفاهم نامه مدرسه توسط خیرین و نهادها، طرح تغدیه رایگان در دوشنبه‌های سلامت برای ۱۳ هزار دانش آموز مناطق مرزی و محروم، برگزاری اردوهای علمی زیارتی، اهدا پک فرهنگی جشن تکلیف به ۳هزار دانش آموز و پک لوازم التحریر به ۱۳ هزار دانش آموز و بسیاری رویدادهای مبارک، برخی از اتفاقات خوب روی داده در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی است.

وی گفت: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و وسعت بسیار زیاد، برای ایجاد امکانات و رسیدن به اهداف، نیازمند کمک تمامی دستگاه‌ها است‌. سازمان بسیج سازندگی و آستان قدس رضوی از جمله دستگاه‌هایی هستند که با آموزش و پرورش همکاری دارند.

شوشتری اضافه کرد: موضوع مولدسازی که اخیرا در وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است به معنای بهینه سازی سرمایه‌های مردم در ارگان‌های دولتی است. مولدسازی از بین بردن املاک نیست؛ بلکه املاک بیت المال نباید بدون استفاده مفید باقی بمانند.

سرهنگ داریوش کوکبی، رئیس سازمان بسیج سپاه سازندگی امام رضا(ع) گفت: «بسیج و سپاه، خود را موظف می دانند که به رشد تربیت دینی و معنوی جامعه کمک کند. ایجاد روحیه انقلابی همانند گذشته که موجب رشد معنوی و رشد علمی جامعه اسلام شده است؛ از وظایف بسیج است.

وی افزود: اقدامات خوبی با حمایت آموزش و پرورش توسط قرارگاه پیشرفت سپاه در مناطق محروم مرزی در ادارات آموزش و پرورش و مدارس صورت گرفته است که می‌توان از این دست به ساخت مدارس چندکلاسه، جداسازی مدارس، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ساخت نمازخانه در مدارس اشاره کرد.

صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در اوایل سال۱۴۰۱، قول ساخت ۱۰۱ پروژه فضای ورزشی را داده‌ بود که خوشبختانه اکنون تمامی این پروژه ها تحویل شده است. فقط در دهه فجر امسال، ۶۵چمن مصنوعی، ۲۵کلاس درس تربیت بدنی، ۳فضای ساحلی والیبال و ۵سالن ورزشی با اولویت حاشیه شهر با رویکرد افزایش فعالیت‌های ورزشی در رقابت‌های ورزشی، افتتاح شد.

وی افزود:«امکان دادن یک فضای ورزشی به هر مدرسه را نداریم؛ اما تجهیزات ورزشی را در اختیار مدارس قرار می دهیم. امسال، با حمایت بسیج سازندگی سپاه، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد، کاروان تجهیزات ورزشی با اعتبار ۲۵میلیارد، کلیه‌ ۷هزار و ۳۰۰ مدرسه دولتی را پوشش داده‌ و به تمام مدارس دولتی ارسال می شوند که هر مدرسه یک سبد شامل انواع توپ، میله بسکتبال و والیبال، میز تنیس روی میز، تاتامی، چمن مصنوعی و موارد دیگری را دریافت می کند.»

حسین محمدزاده، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: «برای اولین بار در خراسان رضوی با توجه به تفاهم نامه امضا شده با صداوسیما، یک فیلم سینمایی با موضوع آموزشی و پرورشی تولید می شود و برنامه های ثابت رسانه‌ای نیز برقرار هستند.

محمدزاده بیان کرد: روابط عمومی، عملکردهای آموزش و پرورش استان را شفاف سازی کرده و در فرصت‌های مختلف در نشست‌های خبری حضور داشته است.

وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: شما کمک حال آموزش و پرورش در دستیابی به دستاورهای آموزش و پرورش بوده‌اید که این دستاوردها، از گسترده‌ترین توفیقات به شمار می‌آیند.

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار