در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

نوسازی مدارس تهران نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

اولویت اول ایمن سازی فضای موجود آموزشی در تهران باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای نوسازی مدارس تهران نیاز به فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد که آموزش و پرورش دغدغه نوسازی مدارسش را برای همه کمیسیون‌های مجلس مطرح کند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدارس تهران نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

شاید این موضوع که شهر تهران به لحاظ سرانه آموزشی جزو سه رتبه اول قرار دارد، کمتر به باور معمول جامعه بیاید اما واقعیت این است که تهران بعد از سیستان و بلوچستان ازنظر فضای آموزشی فقیرترین شهر است. ملک‌های ارزشمندی در شهر تهران قرار دارند اما همگی لرزان‌اند و در معرض تخریب قرار دارند.

آموزش نیازمند این است که یک جای مناسبی باشد تا آنجا آموزش جاری شود اما آموزش‌وپرورش شهر تهران پشت اسم پایتخت بودنش ازنظر فضای آموزشی شرایط مناسبی ندارد.

رحمت‌اله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره ایمنی مدارس شهر تهران گفت: «ایمنی یک مدرسه شاخص‌ها و آیتم‌های مختلفی دارد. از سیستم اطفای حریق گرفته تا نوع چیدمان پله‌ها و غیره ازجمله استانداردهای مدرسه ایمن است.»

در تهران اولویت این باشد که فضای موجود ایمن شود

وی افزود: «در تهران اولویت اول این باشد که همین فضای موجود آموزشی ایمن شود. با توجه به اینکه شهر تهران یک منطقه زلزله‌خیز است قاعدتاً امنیت جان دانش‌آموزان باید اولویت اول آموزش و پرورش باشد.»

فیروزآبادی بابیان اینکه برای نوسازی مدارس تهران نیاز به فرهنگ‌سازی است، گفت: «اگر مشکلاتمان را کوچک کنیم و به حاشیه ببریم راهکارهایمان را که مؤثر بودند غیرواقعی نشان دهیم، مشکلات‌مان می‌ماند. پس آموزش و پرورش باید درباره مشکلات نوسازی مدارسش حرف بزند.»

آموزش و پرورش دغدغه نوسازی مدارسش را در همه کمیسیون‌ها مطرح کند

وی افزود: «آموزش و پرورش صرفاً به طرح مسئله در کمیسیون آموزش اکتفا نکند و در بقیه کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون صنایع و عمران و سایر کمیسیون‌ها صحبت کند.»

وی با اشاره به نگاه مثبت مجلس به موضوع نوسازی مدارس گفت: «هرکجا نیاز به قانونی باشد وزارت آموزش و پرورش مطرح کند تا مجلس حمایت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار