همزمان با دهه مبارک فجر در استان فارس:

۱۴۴۴ پروژه عمرانی، ورزشی و فرهنگی در فارس افتتاح می‌شود

شیراز (پانا) - استاندار فارس از افتتاح ۱۴۴۴ پروژه به ارزش ریالی ۱۷ هزار و صد  میلیاردتومان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۴۴ پروژه عمرانی، ورزشی و فرهنگی در فارس افتتاح می‌شود

محمدهادی ایمانیه، امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز دههٔ فجر برگزار شد، افزود: آمار پروژه‌های قابل افتتاح نسبت به سال گذشته از نظر تعداد دوبرابر و از نظر ارزش ریالی سه برابر شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۳ پروژه در خصوص آب اشامیدنی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان و ۹۲ پروژه در حوزه راه اصلی، عشایری و روستایی با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان، ۸۳ پروژه آموزشی، رفاهی و فرهنگی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان،
۶۰ پروژه در بحث بهداشت و درمان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان،
۲۷ پروژه در بخش برق با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان،
۵۶۶ پروژه در بخش عمران و شهری و روستایی با اعتبار ۴۷۳۰ میلبارد تومان و
۱۵۴ پروژه در بحث مسکن شهری و روستایی با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان، و ۳۹ پروژه در بحث ورزش به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان،
۱۳۷ پروژه تولیدی با اعتبار ۶ هزارو ۵۸۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهر شیراز است، ادامه داد: ۲۲۰ مورد از این تعداد پروژه به ارزش ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.
بهره برداری از خط کلاف‌های الیاژی و فاز جدید فولاد کوار به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از فاز اول خط دو مترو شیراز از میانرود تا میدان ستاد به ارزش ۳ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ساختمان شهرداری شیراز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از خط سیلیکون به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، اجرای بخشی از فاضلاب شیراز و صدرا به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان، اجرای خط فولادی و پلی اتیلن به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان، تکمیل گازرسانی و اجرای فاز دو محور در داراب با ۱۲۹ میلیارد تومان، واحد تولید نان صنعتی و ثنایع آرد بر به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان، بهسازی محور داراب دو راهی آب کنه
آب رسانی به شهر قیر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، بهره برداری از بیمارستان گله دار در مهر ۸۰ میلیارد تومان از جمله طرح های قابل افتتاح در این ایام بود که توسط استاندار فارس از آن نام برده شد.

وی در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به شیراز، گفت: با توجه به اعتبارات تزریق شده به استان، از ۱۱۴ مصوبه سفر رئیس جمهور ۱۳۰۰ میلیارد تعهد مالی مصوبات بوده که ۱۴۵۰ میلیارد تومان محقق شده است و حدود ۲ هزار میلیارد تومان مابقی تعهدات هست که در سال پیش رو محقق خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه از نظر پروژه‌های ورزشی در کل کشور دارای مشکل هستیم، گفت: از آنجا که به نظر می‌رسد عمده مشکل از سوی شرکت تجهیز اماکن ورزشی کشور است، با توجه به تعییر مدیریت این شرکت به تازگی، از وی برای تسریع در روند پروزه ورزشگاه میانرود به شیراز دعوت کردیم و در جلسه‌ای با حضور شهردار، برنامه و بودجه و مسوولان مربوطه تفاهم‌نامه‌ای برای تکمیل ورزشگاه شهید سلیمانی که نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است، منعقد کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص ورزشگاه پارس، علیرغم اینکه در سال ۹۵ افتتاح شده است فقط برای بحث فوتبال نیازمند ۸۰ میلیارد تومان است که در این تفاهم نامه تکمیل و تجهیز این ورزشگاه، نیز در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار