استاندار فارس:

قانون اصلاح ماده (5) بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی موجب افزایش تورم و نرخ بازار مسکن است

شیراز (پانا) - استاندار فارس امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به مشکلات قانون اصلاح ماده (5) قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت این قانون دقیقا باعث افزایش تورم و افزایش نرخ زمین و مسکن در کشور و استان می‌شود و همه استانداران نسبت به این قانون و توقف آن توافق دارند و از نمایندگان محترم مجلس خواسته شده تا جلوی اجرای این قانون گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون اصلاح ماده (5) بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی موجب افزایش تورم و نرخ بازار مسکن است

اردیبهشت ماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست گروهی از نمایندگان مبنی بر بررسی مجدد طرح اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دو فوریتی موافقت کردند. درخواست دوفوریتی طرح اصلاحیه ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، به منظور حل مشکل پروانه ساختمانی شهرهای کوچک و متوسط از سوی نمایندگان امضا شد.

بر اساس این قانون، بیمه تامین اجتماعی هزینه های بیمه کارگران ساختمانی را از پیمانکاران به ازای هر متر مربع ساخت و ساز اخذ می‌کند که با توجه به بالابودن مبلغ مذکور در حال حاضر اکثر پیمانکاران شهر شیراز پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند که این توقف به خودی خود باعث افزایش نرخ بازار مسکن و زمین خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه، در ادامه در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در استان فارس ۱۴۶ هزار نفر فرم ج سبز شده‌ و واجد شرایط هستند که زمین برای اکثریت آنان تامین شده و در حال حاضر با کمبود ۴۰ هزار قطعه زمین مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل زمین متقاضیان شهر شیراز، از آنجا که ۵۰۰ هکتار زمین در صدرا زیر نطر محیط زیست بوده که متاسفانه اکنون از محدوده زیست حیوانات به دلیل ساخت و سازهای اطراف خارج شده است؛ پیشنهاد ما بر این است که با جابه جایی زمین این میزان زمین در صدرا به مسکن ملی تخصیص داده شود که امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه این اتفاق رقم بخورد و کمبود زمین نهضت ملی مسکن در شیراز مرتفع شود.

وی از کمک‌های دولت به سه دهک پایین جامعه برای آورده اول نهضت ملی مسکن و پرداخت اقساط نیز سخن گفت و افزود: به زودی این کمک ها اعلام خواهد شد.

مقام عالی دولت در فارس در ادامه از ارائه پیشنهاد تخصیص۸۰ درصد منابع بانکی هر استان به خود استان‌ها به منظور توسعه استان به شورای بانک‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها استان تهران از این مورد مستثنا است که اگر این پیشنهاد مصوب شود بسیاری از مسائل استان‌ها حل خواهد شد و منابع مالی استان‌ها در خود استان هزینه و خرج خواهد شد.

وی در خصوص برگشت به کار بنگاه‌های راکد گفت: به منظور خروج از رکود و وضعیت تولید و راستی‌آزمایی وضعیت تولید در استان جلسات متعددی برگزار شده است و عمده مسایل و مشکلات بنگاه‌های راکد که مربوط به بیمه و... حل شده است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۸۵ درصد مصوبات سفر پیشین هیات دولت به فارس اجرا شده است، در خصوص وضعیت بنگاه‌های راکد اقتصادی افزود: بیش از ۹۰ درصد بنگاه‌هایی که هنوز راکد هستند و فعالیت نمی‌کنند، مشکل مالی و نقدینگی دارند و منتطر دریافت تسهیلات بانکی هستند که ما با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها پیشنهاد می‌کنیم بنگاه‌داران به سراغ راه‌های دیگر بروند.

وی اظهار کرد: از آنجا که تنها یک چهارم تسهیلات تبصره ماده ۱۸ در سال گذشته به استان اختصاص داده شده است، به بنگاه‌داران پیشنهاد می‌کنیم که به سمت راه‌های دیگر از جمله شراکت، بازار بورس، تهاتر و... بروند و از این طریق مسائل مالی خود را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر تغییر ۱۵ مورد از مدیران کل استان است، گفت: تعدادی ازا ین مدیران کل تغییر کرده‌اند و عده‌ای نیز به وزارت کشور معرفی شده‌اند و منتطر تصمیم نهایی وزارتخانه هستیم.

استاندار فارس، در خصوص باغشهرها و ساخت و سازهای ایجاد شده در باغات گفت: با تدبیر نماینده ولی فقیه و مدیرکل دادگستری و دادستان استان، بنا داریم باغشهرهایی که در زمین‌های متعلق به خود مردم ساخته شده است، با حضور رئیس قوه قضائیه که به زودی به شیراز می‌آیند تصمیماتی اتخاذ گردد و به افرادی که باغشهرها ساخته‌اند کمک کنیم ولی مردم نیز باید با توجه به کمبود آب و خشکسالی برای تامین آب همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها شهر سلامت استان فارس با کمک یکی از شرکت‌های فعال در استان ر حال آماده سازی است از سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در زمینه ساخت کلینیک، هتل، خانه‌های مسکونی و گیاهان دارویی و طب سنتی و اسلامی و تولید کارخانه‌های کم حجم و... در شهر سلامت مشارکت داشته باشند دعوت کرد.

استاندار فارس، در خصوص آزادراه شیراز اصفهان گفت: آزادراه در مراحل پایانی و ایمن سازی از جمله خرید نیوجرسی و ایجاد کیوسک‌های اورژانس، هلال احمر، پلیس و ... است و امیدواریم تا پایان شهریور با تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار، این آزادراه در ۶ قطعه به بهره‌برداری برسد و قطعه ۷ نیز در این مدت شبیه به بزرگراه به بهره‌برداری می‌رسد تا در بهمن ماه به آزادراه متصل شود.

او همچنین با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است و این امیدواری وجود دارد که تا پایان شهریور هزار میلیارد تومان به آن تخصیص یابد، این حجم از اعتبار را طی ۱۲ سال گذشته از آغاز اجرای این پروژه تاکنون، بی‌نظیر توصیف کرد.

وی در خصوص آبیاری زمین‌های کشاورزی با آب فاضلاب نیز گفت: امحا صورت گرفته است، متاسفانه و به طور کلی این کار خلاف قانون است و فقط درختان غیرمثمر مجاز به آبیاری با آب غیرتصفیه شده هستند.

استاندار فارس با اشاره به افت فشار آب در شیراز گفت: آب خط دوم سد درودزن به شیراز از روز جمعه آزاد شده است و شیراز دیگر مشکل قطعی آب و کاهش افت فشار نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار