رونمایی از شهرداری الکترونیک در زرقان

شیراز (پانا) - شهردار زرقان، از رونمایی پروژه شهرداری الکترونیک در دهه فجر خبر داد و گفت شهروندان زرقان از این پس خدمات را از طریق الکترونیک می‌توانند دریافت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از شهرداری الکترونیک در زرقان

محمود صانعی، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نرم‌افزار اندرویدی این طرح نیز تهیه شده و پس از رونمایی مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در بعد روشنایی معابر، بهسازی روشنایی معبر.... و روشنایی بلوار شهید بخشنده را به عنوان بلوار تشریفاتی شهر، در این ایام بهسازی می‌شود.

صانعی ادامه داد: وجهه همت ما در سال نخست تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود که یکی از آن‌ها پروژه پمپ بنزین زرقان بود که سه ماه است تکمیل شده و در چرخه خدمات رسانی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: پردیس سینمایی با سه سالن از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بود که در دهه فجر شاهد افتتاح این پردیس نیز خواهیم بود.

وی به اقدامات فرهنگی شهرداری، از جمله برگزاری جشنواره ملی حلوا ارده زرقان و یادواره شهدای محلات اشاره کرد و افزود: یادواره شهدای محلات به صورت ابتکاری از سوی شهرداری صورت گرفت و تاکنون ۱۱ مورد یادواره شهدا در محلات زرقان برگزار شده است.

صانعی از تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی و کارگروه مطالعاتی قرارگاه اجتماعی به منظور کاهش آسیب‌ها خبر داد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌‌ها در این شهرستان، کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با تشکیل قرارگاه اجتماعی و تشکیل جلسات و بررسی و آسیب‌شناسی، با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، موجبات نشاط و تفریح و امیدآفرینی را در جامعه ایجاد کردیم که خوشبختانه این اقدامات موجب کاهش بخشی از آسیب‌ها شد.

پارک ۲۰۰ هکتاری زرقان در انتظار جذب سرمایه‌گذار

شهردار زرقان، افزود: مجوز ایجاد دو شهرک صنعتی در لپویی و رحمت‌آباد گرفته شده است و از یکسال گذشته با توجه به آلودگی هوای شهرستان، به صنایع آلاینده مجوز فعالیت داده نشده است.

وی ادامه داد: در کارگروه محیط زیست و هوای پایدار که در زرقان ایجاد شده است، کارگروه مجوز هرگونه صنعت الاینده‌ای را ممنوع کرده است.

صانعی، با تاکید براینکه این شهرستان به لحاظ سرانه فضای سبز در بالاترین وضعیت قرار دارد گفت: سرانه فضای سبز زرقان ۸۰ متر مربع به ازای هر نفر است.

وی ادامه داد: پارک جنگلی این شهرستان با ۲۰۰ هکتار، که بعد از احداث پالایشگاه تاسیس شده تا آلودگی پالایشگاه را کم کند و متاسفانه در طول سال‌ها رها وخشک شد و در حال حاضر از سوی منابع طبیعی به شهرداری سپرده شده است که موجب ایجاد بار مالی فراوان به شهرداری شده است؛ این پارک برای تکمیل و تجهیز نیازمند ورود سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: پارک نیمه تمام دیگری با عنوان کوهپایه در سطح شهر است که از سال ۹۱ تاکنون رها شده و در طول این سال‌ها منظر پارک با احداث دیواره‌ها از دید عموم خارج شده بود، که امسال شهرداری تکمیل این پارک را به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام جامانده از گذشته در دستور کار قرار داده‌‌است.

وی به بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱، بودجه شهرداری زرقان ۶۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان محقق شده است و برای بودجه سال آینده نیز ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدوارم محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار