مائده عسگری

روز خوش خبرنگاران پانا در کاردوی نمایشگاه مدرسه انقلاب

قم(پانا)- کاردوی آموزشی نمایشگاه مدرسه انقلاب، روز خوب و بانشاطی را برای همه بخصوص دانش‌آموزخبرنگاران پانا رقم زد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روز خوش خبرنگاران پانا در کاردوی نمایشگاه مدرسه انقلاب

بنابر آنچه که آموخته ایم و اهل رسانه به آن واقفند، گاهی اوقات یادداشت ها و گزارش های خبری خواندنی تر از اصل خبر هستند زیرا خبر به سبب ماهیت خود، قابل انعطاف نیست و اصطلاحا به آن «خشک خبر» می گویند اما برای یادداشت نویسی و حاشیه نویسی و قلمفرسایی ادبی، فرصت بیشتری فراهم می شود.

از این روست که هر رویدادی همچون کاردوی آموزشی نمایشگاه مدرسه انقلاب، علاوه بر اصل خبر و تهیه گفتگوها و مصاحبه ها که بجای خود هم لازمست، می تواند در فرصت مناسبت تر و به تعداد خبرنگاران، خروجی یادداشت و حاشیه های تلخ و شیرین داشته باشد.

دومین روز کاردوی آموزشی نمایشگاه مدرسه انقلاب ویژه ایام الله دهه فجر که روز پنجشنبه و جمعه 29 و 30 دی در اردوگاه دانش آموزشی 15 خرداد برگزار شد، کانون صفا و صمیمیت و همدلی بین تشکل های فعال در مدارس بود.

بنظر می رسید این نخستین قرار همدلی تشکل های دانش آموزی قم باشد اما هر چه که بود، ذوق و طراوت از بچه ها می بارید. نقطه اوج برنامه های این کارگاه اردویی یک روزه، حضور «سیدمحمد تقی شاهچراغی» استاندار قم در جمع دختران دانش آموز بود که با حوصله به دردودل ها و دغدغه های دانش آموزان که خیلی صمیمانه و با صداقت مطرح می کردند، گوش داد.

در این بین، تعدادی از دختران دانش آموزخبرنگار پانا با روحیه رسانه ای خود و بنابر احساس تعهدی که داشته و دارند، علاوه بر تهیه گزارش میدانی و گفتگو و عکس و .... در تریبون آزاد به بیان مشکلات مدرسه و جامعه پرداختند و راهکارهای و پیگیری مسئولان را خواستار شدند. جالب اینجا بود که تپق های یکی از خبرنگاران در بکار بردن لفظ استاندار، فضا را بکلی تغییر داد و لبخند بر لبان استاندار و دیگر مسئولان حاضر و عموم شرکت کنندگان نشاند.

هر چند طول مدت اردو کوتاه بود اما پس از مدت زیادی دوری دانش آموزان از فضاهای خارج از مدرسه، تجربه دورهمی خوبی بود که یک زندگی اردویی در کنار مربیان پیشتاز و فعالان تشکل های سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی تمرین شود. زندگی که سرمای سالن همایش، صف غذا، تجربه پختن غذا، صفوف نماز جماعت، شستن ظروف و بازی های دسته جمعی، سنجش بردباری در تحمل کمبودها و ... همه اش دیدنی و شنیدنی و بیادماندنی شد و این، تجربه ارزشمندی برای خبرنگاران پانا بود که به عنوان سفرنامه اردو ثبت کنند.

جا دارد از تمامی مسئولان دلسوزی که این فرصت همدلی بی سابقه را بین دانش آموزان استان قم رقم زدند، تقدیر و تشکر نماییم.

مدیر روابط عمومی سازمان دانش آموزی قم و
نایب رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار