در گفت‌وگو با پانا:

صادق ورمزیار: برکناری ساپینتو چاره کار استقلال نیست

فتح‌الله زاده باید به تیم آرامش بدهد/ مشکل استقلال حل نشود، از جمع مدعیان خارج می‌شویم

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم باید مشکل روحی روانی و فنی‌اش را برطرف کند و چاره کار آبی‌ها برکناری ساپینتو نیست.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صادق ورمزیار: برکناری ساپینتو چاره کار استقلال نیست

امجد عبدی - صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اوضاع تیم استقلال گفت: «به بچه‌ها و کادر فنی استقلال تبریک می‌گویم که با تلاش و زحمت زیاد توانستند بازی‌ای که عقب بودند را با برتری به پایان برسانند و به دور بعد جام حذفی برسند. اما واقعیت این است که بعد از جام جهانی، استقلال فوتبال خوب و زیبا بازی نمی‌کند. به نظرم در این وقفه‌ نسبتا طولانی‌ که پیش آمد، بازیکنان خوب تمرین نکردند. حس من می‌گوید که یا خوب تمرین نکردند یا به‌خاطر تمرین زیاد، بازیکنان از لحاظ توان بدنی خیلی پایین هستند و آن دوندگی که باید را ندارند.»

وی افزود: «مشکلات تیم زیاد شده است. دفاع تیم به استقلال هم ریخته شده و خراب است. به تیم های حریف، موقعیت زیاد می دهد. مصدومان خط دفاعی زیاد شده است. این نشان دهنده ی این است که تیم کم تمرین یا زیاد تمرین کرده است. اینها مشکلاتی است که باید کادر فنی و مدیریت حل کنند. به جای اینکه باشگاه دنبال عوض کردن مربی باشد، باید با ساپینتو بشینند و با تشکیل کارگروه فنی که با کادر فنی همسو باشد، مشکلات را بررسی‌ و حل کنند.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «سمت چپ تیم اصلا مثل قبل از جام جهانی خوب کار نمی‌کند. تیم پلی میکر ندارد؛ همان مشکلی که از اول فصل هم داشت. با آوردن حردانی به سمت چپ، او کارایی که در سمت راست داشت را اینجا ندارد. یعنی با این کار سمت راست هم خراب شده است. با مصدومیت مدافعان، الان روی سیلوا و سیاوش یزدانی فشار زیادی است. به خصوص سیاوش که ناآماده هم است و مدت زیادی می‌شود که فوتبال بازی نکرده است. معتقدم باید برنامه بدهند و باساپینتو صحبت کنند. البته تغییر سرمربی چاره کار آبی‌ها نیست. واقعا تغییر کادر فنی به جز اینکه بهانه دست مربی جدید بدهد که تیم را نبستم و فرصت از دست برود، هیچ عایدی دیگری ندارد.»

صادق ورمزیار گفت: «برخی بازیکنان دچار مشکل روحی روانی هستند. چون انتظار داشتند در لیست جام جهانی باشند و نرفتند، الان دچار افت روحی شدند. بالاخره به جام جهانی می‌رفتند، هم توجه به آنها جلب می‌شد و هم پول خوبی که نصیب آنها می‌شد را از دست دادند. باید مدیریت به تیم آرامش بدهد. باساپینتو حرف بزنند و بگویند برنامه‌اش قابل قبول هست یا نیست. بازیکنانی مثل آمانو‌ف که مغضوب هستند به بازی گرفته شوند. آمانوف بازیکن ضعیفی نیست. نمی‌دانم چرا به او بازی نمی‌دهند. اگر بازیکن ضعیفی بود، حق با آنها بود. ما بازی‌هایش را دیدیم و در زمان دو مربی، خودش را ثابت کرده است.»

وی تاکید کرد: «آمانوف امتحانش را پس داده است. هم‌شوتزن، هم پلی میکر و هم میل هجومش بالاست. هر ۴ هافبکی که ساپینتو بازی می‌دهد، شبیه هم هستند. مهدی پور، چشمی، نیک نفس و مهری مثل هم هستند. آمانوف می‌تواند به خط هافبک خلاقیت اضافه کند و برخی از مشکلات را در این خط برطرف کند. وظیفه مربی است که بتواند چنین بازیکنی را آماده نگه دارد و از آن استفاده کند.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «برد مقابل تراکتور کمی روحیه و انگیزه را به استقلال برگرداند اما باید این مشکلات حل شود. مقابل سپاهان که خودش مدعی قهرمانی است، کار سخت می‌شود. این بازی خیلی حساس است و بچه‌ها باید با تمرکز و آرامش بازی کنند. به نظرم اگر تغییری در رفتار، حرکت و نگرش کادر فنی و روند تیم ایجاد نشود، تیم به مشکل می‌خورد و ممکن است از جمع مدعیان دور و خارج شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار