امام جمعه ملارد:

در دین اسلام هیچ مانعی برای موفقیت زنان، وجود ندارد

ملارد (پانا) - حجت السلام و المسلمین خوبانی، امام جمعه شهرستان ملارد، در روز گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن بیان کرد زنان در دین اسلام بسیار موفق عمل کردند و هیچ مانعی برای موفقیت آنها در راه دانش و ترویج آن وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
در دین اسلام هیچ مانعی برای موفقیت زنان، وجود ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در خطبه‌های نماز جمعه، بیان کرد: حضرت زهرا همان کوثری است که دو حقیقت، قرآن و عترت از طریق او در عالم هستی جاری و ابدی است و امروز روز این بانوی بزرگوار است؛ در فرهنگ اسلام احترام به شخصیت زن کاملاً مشهود است، احترام و مورد عنایت قرار دادن شخصیت زن در اسلام از اخلاق پیامبران و نشانه ایمان فراوان آنها‌ است.

وی افزود: حدیث‌های فراوانی وجود دارد که روایتگر این است؛ شخصی از لحاظ ایمان قوی‌تر است که محبتش به همسرش و احترامش و مقام زن بیشتر باشد، همچنین در برخی از جوامع حدیثی به خصوص جوامع حدیثی متقدم شیعه، روایات فراوانی در باب دوست داشتن و مورد احترام قرار دادن مقام زن وجود دارد.

خوبانی ادامه داد: تاریخ اسلام در بین صفحات خودش نام زنان نام‌آور زیادی را به ویژه در صدر اسلام، حفظ کرده است و حتی بسیاری از زنان در دین اسلان از مردان پیشی می‌گرفتند، قبل از آنها به دین اسلام ایمان می‌آوردند و احکام اسلام را با تعقل دریافت کردند و خودشان مبلغ دین و راوی احادیث شدند، اسلام هیچ مانعی در راه زن برای کسب دانش و ترویج و نشر آن قرار نداده است، هیچ مانعی برای حضور زنان در محافل فرهنگی با رعایت اصول عفاف و حجاب وجود ندارد، همچنان ما زنانی را داشتیم که در راه جهاد حاضر می‌شدند و شانه به شانه مردان پرچم اسلام را به اهتزار در‌آوردند و در رکاب رسول خدا رزمندگان را مداوا می‌کردند.

امام جمعه ملارد در ادامه گفت: لازم به ذکر است که بگویم در روایات و احادیث فراوانی خاطرنشان شده است که یک زن شایسته برتر از هزار مرد ناشایسته است، در دین اسلام معیار اصلی انسانیت است و معیار کرامت بین زنان و مردان یکی است و فرقی ندارد، همه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که طبق سخن با ارزش رسول اکرم(ص)، با همسر و مادران خود مهربان باشیم و نسبت به آنها احساس مسئولیت و احترام کنیم.

وی تصریح کرد: تمام معارف اسلام متکی است به آنچه که خداوند برای سعادت بشر فرستاد و بهتر است توجه ویژه‌ای به آن داشت به خصوص که دشمن در حال حاضر فکر جامعه را با تبلیغات گسترده خود مسموم کرده و تکلیف، آگاهی دادن و آگاه ساختن است.

خوبانی در پایان گفت: حق بر اساس مبانی ارزشی خودش عمل می‌کند و روش‌های خود را به کار می‌گیرد و روش جریان حق استدلال درست است و باید بدانیم که جبهه باطل با فحاشی و بدزبانی با مقام زن رفتار می‌کرد و ما باید رزمنده جبهه حق باشیم و با باطل مبارزه کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار