در گفت‌وگو با پانا:

زینب نوروزی : هیچ ورزشکاری از تغییر قانون سهمیه المپیک راضی نبود

از تغییر سولماز عباسی ناراحتم اما هدفم را گم نمی‌کنم/ اختلاف رکورد ما با سهمیه جهانی زیاد است/ تایلند و ویتنام سورپرایزهای مسابقات آسیایی بودند

تهران (پانا) - بانوی ملی پوش تیم ملی روئینگ ایران معتقد است، هیچ ورزشکاری از تغییر قانون سهمیه المپیک توکیو راضی نبود و امیدوار است بتواند این بار سهمیه المپیک پاریس را زودتر کسب کند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
زینب نوروزی : هیچ ورزشکاری از تغییر قانون سهمیه المپیک راضی نبود

امجد عبدی - زینب نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا در تایلند، اظهار داشت: «بالاخره بعد از ۲، ۳ سال وقفه، این اولین مسابقه بین‌المللی ما بود که توانستیم در آن شرکت کنیم. بعدازاینکه بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاد، فدراسیون تصمیم گرفت در این مسابقات شرکت کنیم. به خاطر اینکه کشورها برای بازی‌های آسیایی خوب آماده‌شده بودند، بعد از به تعویق افتادن این بازی‌ها، در مسابقات تایلند با آمادگی خیلی خوبی ظاهر شدند. سطح مسابقات در بعضی آرنج‌ها خیلی بالابود و در بعضی آرنج‌ها هم پائین. این‌قدر. رقابت نزدیک بود که قدم ثانیه‌ها رنگ مدال را عوض می‌کرد. ما توانستیم در قایق ۴ نفره سبک‌وزن سوم شویم.»

وی افزود: «خدا را شکر توانستیم قبل از بازی‌های آسیایی که قرار است ۷ ماه دیگر برگزار شود، در مسابقات تایلند خودمان را محک بزنیم. ویتنام و تایلند سورپرایزهای این مسابقات بودند و سطح عملکرد آن‌ها شگفت‌انگیز بود. تابه‌حال تایلند این‌همه مدال نیاورده بود. الان در سطح آسیا تایلند هم به رقیبان ما اضافه‌شده است. چین البته با تیم اصلی‌اش نیامده بود.»

بانوی ملی‌پوش روئینگ ایران تصریح کرد: «متأسفانه مشکل اصلی ما در مسابقات تایلند این بود که با مشکل قایق مواجه بودیم. متأسفانه آن دو شرکتی که همیشه از آن‌ها قایق اجاره می‌کردیم، نیامده بودند‌. به همین دلیل تایلند میزبان بازی‌ها، قایق‌های قدیمی‌اش را به ما داد. ما با قایق‌های نو مسابقه ندادیم. برای تیمی مثل ایران که همیشه برای کسب مدال می‌جنگد، استفاده از قایق‌های فرسوده و کهنه سخت است و باعث از دست رفتن زمان می‌شود. متأسفانه همین نداشتن قایق باعث شد ما در دوبل ششم شویم و به فینال نرسیم. تیم‌های چین، هنگ کنگ و ویتنام اول تا سوم شدند. تیم ما با اختلاف ۱۴ صدم ثانیه نتوانست به فینال راه پیدا کند. متأسفانه برای چند ماده دیگر ما هم همین اتفاق افتاد و نتوانستند از قایق‌های نو استفاده کنند. همین تیم دبل ویتنام که دوم شد، در دور قبل حتی نتوانسته بود به فینال A صعود کند و ما با اختلاف ۱۷ ثانیه آن‌ها را در سال ۲۰۱۹ جا گذاشتیم.»

زینب نوروزی با اشاره به علت تغییر مربی تیم ملی بانوان سولماز عباسی گفت: «دلیل اینکه خانم عباسی تغییر کرد را نمی‌دانم. او در مسابقات تایلند هم همراه ما نبود. الان هم از روز پنج‌شنبه اردوی تیم ملی را زیر نظر افشین فرزام شروع کردیم. فدراسیون تصمیم گرفته، خانم عباسی را تغییر دهد. واقعیت این است که تغییر مربی سخت است. کسی که چندین سال بود زیر نظرش تمرین می‌کردیم و دلسوزانه علاوه بر مربیگری، برای ما مادری می‌کرد. ما از رفتن سولماز عباسی ناراحتم اما دلیل نمی‌شود هدف خود را گم کنیم. هدف ما خیلی مهم‌تر از این چیزهاست.»

وی ادامه داد: «قطعاً افشین فرزام هم مربی بادانشی است. ورزشکارانی که زیر نظر او تمرین کرده بودند، نتایج خوبی گرفتند. این تصمیم فدراسیون بود و نتیجه هم گرفتیم. ما قدردان زحمات خانم عباسی هستیم. دلسوز ورزشکاران بود. مربی کنار ما نیست، ناراحتم ولی این ناراحتی باعث نمی‌شود، هدف خود را دنبال نکنیم.»

بانوی ملی‌پوش روئینگ ایران افزود: «سولماز عباسی مادر تیم ما و همه کاره تیم ملی بود. هر جا هستند امیدوارم تنشان سالم باشد و برایش آرزوی موفقیت دارم. از سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی تشکر می‌کنم که با وضعیتی که کشور داشت، تمام تلاشش را برای اعزام تیم به مسابقات تایلند کرد و تلاشش نتیجه داد. فقط یک قایق ما مدال نگرفت و بقیه همه مدال گرفتیم. فکر می‌کنم با این نتیجه توانستیم زحماتش را جواب بدهیم.»

زینب نوروزی در پایان گفت: قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو، قرار است مسابقات قهرمانی جهان که انتخابی سهمیه المپیک پاریس هم است، برگزار شود. نمی‌دانم تاریخ این رقابت‌ها با بازی‌های آسیایی تداخل دارد یا نه. اما شاید فدراسیون به خاطر نزدیکی زمان دو مسابقه، تصمیم بگیرد در مسابقات جهانی کسب سهمیه شرکت نکنیم. اگر بتوانیم به مسابقات جهانی برویم خیلی خوب است. چون در صورت کسب سهمیه، می‌توانیم خیال خودمان را راحت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار خواند بود که ایران توانسته از مسابقات جهانی، کسب سهمیه کند. ما در قایق‌های دوبل و چهارنفره شانس خیلی خوبی در مسابقات جهانی برای کسب سهمیه داریم. اما اختلاف رکوردهای انفرادی ما با مسابقات جهانی تقریباً ۳۰ ثانیه است. ما هرچقدر زودتر بتوانیم سهمیه پاریس را قطعی کنیم، بهتر است. چون در ادامه هم شرایط کسب سهمیه سخت می‌شود و هم ممکن است قوانین سخت‌تر شود. چون اتفاقی که برای کسب سهمیه در توکیو افتاد، آن تغییر قانون سرنوشت خیلی‌ها را تغییر داد. هیچ ورزشکاری از آن تغییر قانون راضی نبود. اگر آن تغییرات صورت نمی‌گرفت، بدون شک سهمیه المپیک توکیو را می‌گرفتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار