مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی باعث رشد دانش‌آموزان می‌شود

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضو ی پس از بازدید از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی به اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی پرداخت و گفت دانش‌آموزان با نقش گرفتن، ظرفیت و توان و اقتدارخود را به دیگران نشان می‌دهند. در واقع عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی باعث رشد دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی باعث رشد دانش‌آموزان می‌شود

سید امیر شوشتری ضمن تشکر از فعالیت‌های سازمان دانش آموزی گفت: قطعا خداوند به همه کارهای ما عنایت دارد. جوانان و نوجوانان ما نیازهایی دارند که این نیازها چیزهایی است که دشمن روی آنها به خوبی مانور می دهد و دقیقا دست روی همین نقطه ضعف‌ها می گذارد. ما در اوایل انقلاب شاهد این بودیم که هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از بسیاری مسائل نداشتیم. هر روز در کوچه و خیابان‌ یک ترور رخ می‌داد و خانواده های انقلابی و غیرانقلابی با هم درگیر می‌شدند و بسیاری از نزدیکانشان اعدام یا ترور می شدند و حرکت‌های بسیار سنگین و پراکنده ای اتفاق می‌افتاد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان نیاز دارند که عضو یک تشکل باشند و چنین حرکتی بسیار در آنها تاثیر دارد که عضو گروهی شوند. به‌طوری‌که مسئولیت برایشان مهم است، چون از دوران نوجوانی که دوران رسیدن به استقلال است، به دوران جوانی می روند و مسئولیت دادن به آنها قطعا می‌تواند چند برابر ظرفیت و اقتدار آنها را نشان دهد. در نهایت اینکه از همه این ظرفیت ها استفاده می کردند و بچه ها را جذب می‌کردند. الان رسانه ها و شبکه های اجتماعی کارشان همین است. اینکه تشکل ایجاد می کنند و نوجوانان را جذب کرده و با پشتوانه های محکم بین المللی آن را مطرح می کنند و سپس به آنها مسئولیت می دهند و آنها را به شیوه های مختلف تشویق می کنند و اینگونه می توانند عمده کودکان و نوجوانان ما را جذب کنند.

وی بیان کرد: ظرفیتهای دانش آموزی و مخاطبینی با این وسعت و با این تنوع که در هر قسمتش می شود یک برنامه ای ریخت و باید حساب شده باشد که در ابتدایی و متوسطه اول و دوم چه مسائلی را بررسی کنند وبه فراخور سن دانش آموزان و نیازهاشون برنامه ها را تقسیم بندی حرفه ای و کارشناسی تخصصی کرد.

وی در ادامه گفت: شگردهای فضای مجازی را شاهد هستیم که در جنگ رسانه که جنگ بزرگی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمن آرایش کامل جنگی گرفته در فضای مجازی و همه چی کاملا مغرض و آشکار هست شما هم آرایش بگیرید و در جنگ رسانه باید به عمق مسائل دشمن پی ببریم و هم برای خود و هم برای مخاطبینمون که بهرحال اینجا چکار باید کرد و به چه نحوی از بازیهای کامپیوتری دارند بهره می برند و فیلمهایشان بدون مقصود ساخته نمی شود آنها بخوبی روی فیلمهایشان کار میکنند وبا حساب و کتاب فیلم می سازند روانشناسان و محققان روی فیلمها نظر می دهند در صورتی که تمام فیلمهای ما نه اینکه بدون مقصوده و شصت تا هفتاد درصدش کاملا منفی است و دارد تخریب می کند و دانش آموزان ما باید بدانند که به کجا می روند. راحت ترین کار تماشای فیلم هست و اثر گزار ترین است مهمترین نکته اینه که قطعا از هم سن و سالهایشان تاثیر زیادی می برند و حضور در تشکلهای دانش آموزی راه نجاتی برای دانش آموزان است .

وی بیان کرد: دانش آموزان را با سوگند نامه و میثاق نامه در یک کاری ورود دهید دانش آموزان را باید با نیت خوب وارد صحنه های مسئولیتی کرد و اون نیت را حفظ کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار