معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

تشکل‌های دانش‌آموزی جلودار حرکت تربیتی و انسان‌سازی در آموزش و پرورش هستند

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، تشکل‌های دانش‌آموزی را جلودار حرکت تربیتی و انسان‌سازی در آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی جلودار حرکت تربیتی و انسان‌سازی در آموزش و پرورش هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در نشست کارشناسان سازمان دانش آموزی استان، بر اهمیت تشکیلات سازمان دانش آموزی به عنوان تنها تشکل دانش آموزی ذیل وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در حوزه برنامه و فضا در آموزش و پرورش، غفلت ها و کاستی هایی وجود دارد. امروزه اردوها و تشکل‌های دانش‌آموزی و فعالیت در خارج از زمان مدرسه فوق برنامه نامیده می شود و خارج از برنامه اصلی است، در صورتی که این برنامه ها مهمتر هستند و باید اصل به حساب بیایند.

وی ادامه داد: آنچه در زندگی همه شما و ما به عنوان یک تجربه موفق است، در فعالیت های فوق برنامه بوده است و اگر امروز کسی در عرصه ای موفق است، به خاطر همان فعالیت های که در فوق برنامه بوده، است.

پورثانی با بیان اینکه ما در حوزه فضا هم بسیار فقیر هستیم، گفت: در آموزش و پرورش برای تربیت یک کلاس بی روح ساختیم و فضای کافی برای اردو و فعالیت های تشکیلاتی را نتوانستیم به خوبی تامین کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که بسیار مهم است، این است که در همین شرایط انسان های موفقی که تربیت شده اند کسانی بودند که مربیان موفق داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی بستری برای ارتباط غیررسمی با دانش آموز برای ایجاد مهارت های اجتماعی در آنها و بزرگترین مکان برای جبران کمبود نیرو، فضا و برنامه است. هیچ چیز مثل تشکیلات دانش آموزی باعث ارتقا مهارت‌های اجتماعی و تربیتی دانش‌آموزان نمی‌شود.

وی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی جلودار حرکت تربیتی و انسان‌سازی در آموزش و پرورش است. فعالیت‌های دانش‌آموزی بزرگترین بستر برای رشد دانش‌آموزان است. سازمان دانش‌آموزی جایی است که به دانش‌آموز هویت می‌دهد و این نظارت را می‌خواهد و نقش نظارتی با مربی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار