نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

۹ دی نشان‌دهنده انقلابی بودن مردم است

نسل جوان با قرارگیری در بزرگداشت این حماسه، تفکر سیاسی خود را تقویت می‌کنند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،۹ دی را نشان‌دهنده انقلابی بودن مردم دانست و بر حضور مردم در این عرصه‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۹ دی نشان‌دهنده انقلابی بودن مردم است

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» ماندگار شد. در این روز ماندگار، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهم دی ماه برگرفته از قیام امام حسین علیه السلام بود که تجلی گر پیروی مردم ایران اسلامی از خاندان عصمت و طهارت شد، در گفت وگو با پانا گفت: «۱۰ سال می گذرد از روزی که امت هوشیار و شهید پرور ایران اسلامی در درکی که از لحظه‌ها داشتند، برخاستند و حماسه ای از جنس بصیرت و معرفت و آگاهی ساختند. ۸ ماه دفاع مقدس که در سال ۸۸ به جام زهر بدل نشد و با حماسه ۹ دی رنگی جاودان از حمیّت و غیرت انقلابی گرفت، در تاریخ بیداری امت مسلمان ایران ثبت شد.»

وی با بیان اینکه آنچه در ۹ دی رخ داد یک اقدام به لحظه و کارساز بود، ادامه داد: «در شرایطی که دشمن همه امکانات خود را برای براندازی به صحنه آورده بود، حماسه ۹ دی کارآمدی نظام دینی را برای عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که قدرت انقلاب اسلامی آشکار است و اطاعت مردم از رهبری و واکنش قاطع آنها به هتک حرمت عاشورا، ارائه الگوی حکمرانی جدید و حفظ استقلال‌طلبی در ۹ دی ۸۸ را متجلی کرد.»

آقا تهرانی نقش دانش آموزان را در مراسم هایی همچون نهم دی ماه از نقش های کلیدی برشمرد و اذعان کرد: «اصلی ترین نقش را در این مراسم، دانش آموزان دارند. این نسل جوان که در آینده مردان و زنان سرزمین ما هستند و می بایست با اقتدار، دانش، علم و توانایی های خود از کشور عزیزمان دفاع کنند، امروز اقتدار، وحدت و همبستگی را تمرین می‌کنند. همچنین آنان با قرارگیری در بزرگداشت این حماسه تفکر سیاسی خود را تقویت و با ایران اسلامی همسو می‌کنند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: «امروز حضور در جبهه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای فرصتی است تا دشمن را حتی از خواب بی تعبیر خود بیدار سازیم و در جنگ های متعددی که بر ما تحمیل کرده است، پیروز بیرون آییم؛ همانگونه که مولای و رهبر ما فرموده است که پیروزی در حوزه امنیت و سایر حوزه ها به پیروزی جنگ اقتصاد نیز منجر خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه ذوالفقاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار