در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

جای خالی استعدادهای دانش‌آ‌موزی در رشته‌های مرتبط با حوزه امنیت غذایی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در زمینه اهمیت رشته‌های مرتبط با حوزه امنیت غذایی اطلاع‌رسانی کند عنوان کرد که جای استعدادهای کشور در این نوع رشته‌ها خالی مانده است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی استعدادهای دانش‌آ‌موزی در رشته‌های مرتبط با حوزه امنیت غذایی

احد ​آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه رشته‌های مرتبط با امنیت غذایی باید مورد توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد، عنوان کرد: «بسیاری از رشته‌های حوزه کشاورزی نیاز اصلی کشور ماست و باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد اما متأسفانه مغفول مانده است. رشته‌های مرتبط با حوزه زراعت، کشاورزی، طیور، اصلاح نباتات و مانند این‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد اما متأسفانه با غفلتی که شده است استعدادهای کشور از این جریان‌ها دورمانده است.»

آموزش و پرورش درباره اهمیت رشته‌های کشاورزی اطلاع‌رسانی کند

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه خانواده‌های دانش‌آموزان تمرکزشان روی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است، گفت: «جامعه در شرایط کنونی در کنار رشته‌های پزشکی و مهندسی به رشته‌های حوزه کشاورزی و رشته‌های مرتبط با امنیت غذایی هم نیاز دارد. مسئله اینجاست که متأسفانه انگیزه‌ای برای دانش‌آموز مستعد ما وجود ندارد که بیاید در هنرستان کشاورزی تحصیل کند. این انگیزه با اطلاع‌رسانی درباره آینده رشته‌های کشاورزی در دنیا و اهمیتی که این نوع رشته‌ها پیداکرده‌اند، به وجود می‌آید. آموزش و پرورش در این زمینه باید اطلاع‌رسانی کند.»

ارتباط دانش‌آموزان با مراکز مرتبط با حوزه امنیت غذایی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: «در همه جای دنیا رشته‌های تحصیلی جدید در حوزه کشاورزی در حال رشد هستند که ارتباط مستقیم با امنیت غذا در دنیا دارد. جای خالی این نوع رشته‌ها در کشور ما زیاد به چشم می‌خورد.»

وی افزود: «حوزه غذا نیاز اول کشور ماست و در آینده نه چندان دور رشته‌های مرتبط با موضوع غذا ضرورت اقتصاد هر کشوری است و ایران از همین الان باید برای این مهم تدبیری کند.»

آزادی‌خواه گفت: «در کشورها، شرکت‌ها و مراکز زیادی هستند که در حوزه غذا خلاقیت‌محور هستند و همین‌ها را باید موردتوجه قرار دهیم و به مدارس وصل کنیم. دانش‌آ‌موزان به‌عنوان سرمایه انسانی آینده باید با این نوع مراکز در ارتباط باشند و بیاموزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار