در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

هنرستان‌های کشاورزی به توسعه روش‌های نوآورانه در اقتصاد کشاورزی کمک کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بازتعریف رشته‌های تحصیلی در آموزش و پرورش متناسب با شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد که هنرستان‌های کشاورزی به توسعه روش‌های نوآورانه در اقتصاد کشاورزی کمک کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌های کشاورزی به توسعه روش‌های نوآورانه در اقتصاد کشاورزی کمک کنند

منابع طبیعی در دنیا دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده‌اند و جهان به سمت کمبودها در جریان است. کمبود آب و غذا و انرژی ازجمله بحران جدی پیش روی دنیاست و کشورها تمرکز مدیریتی‌شان را بر این موضوعات مهم گذاشته‌اند. جای خالی مدیریت این بحران‌ها در ایران به چشم می‌خورد و در این شرایط آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی دارد.

علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بهتر است آموزش و پرورش به بازتعریف رشته‌های تحصیلی بپردازد.

وی افزود: «باتوجه به موضوع امنیت غذایی در جهان و خشک و کم‌بارش‌ بودن کشور ایران، باید این موضوع از سوی سیاست‌گذاران به جد مورد توجه قرار گیرد. مسئله پرداختن به موضوع غذا امر جدی و مهمی است که در این مسیر آینده‌سازان کشور و دانش‌آموزان می‌توانند راهگشا باشند.»

نگاه نوآورانه به موضوع غذا با توسعه رشته کشاورزی در مدارس ممکن است

نظری با بیان اینکه نگاه علمی به موضوع غذا باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: «توسعه رشته‌های کشاورزی در مدارس می‌تواند منجر به یک نگاه نوآورانه به موضوع غذا در ایران باشد. ازاین‌رو تولید مبتنی بر نوآوری و موضوعات مبتنی بر علم و روش‌های روز جهانی باید مورد توجه قرار بگیرد.»

هنرستان‌های کشاورزی به توسعه روش‌های نوآورانه در اقتصاد کشاورزی کمک کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «فرهنگ مصرف در داخل کشور یکی از موضوعاتی است که در مدارس و از جمله هنرستان‌های کشاورزی باید آموزش داده شود. بحث هدررفت آب و انرژی‌های دیگر جدی است و جا دارد در مدارس بیشتر به آن پرداخته شود. کاربرد این نوع آموزش‌ها در هنرستان‌های کشاورزی به استفاده از روش‌های نوآورانه در آینده اقتصاد کشاورزی کمک می‌کند.»

وی افزود: «ما در کشوری هستیم که به ناچار باید خود را با محدودیت‌های شرایط جوی تطبیق دهیم و ازاین‌جهت باید بتوانیم برای یک مبارزه جدی با محدودیت‌های طبیعی با مدیریت درست منابع و افزایش بهره‌وری و جلوگیری از هدر رفت محصولات تولیدی فرهنگ‌سازی کرده و مردم را برای آینده آماده کنیم. بخشی از این مهم می‌تواند در آموزش و پرورش رقم بخورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار