دهقانی فیروزآبادی:

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی عرضه کنند

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت کارگروه بار اول فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی عرضه کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی عرضه کنند

روح الله دهقانی‌فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث کارگروه بار اول فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی عرضه کنند.

وی افزود: این کارگروه از بروکراسی پیچیده جلوگیری می‌کند. تا سال گذشته قربب به ۲۰۰ میلیون دلار قرار داده بسته شده است که ۱۲۰ میلیون دلار ان برای وزارت نفت است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به ازای هر یک دلار در این کارگروه قریب به ۸ دلار صرفه‌جویی ارزی اتفاق افتاده است. امیدواریم تجهیزات گلوگاهی شاهد موافقت کلان دو میلیون دلاری در قریب به ۱۵ رقم تجهیز اقلام داشته باشیم. تمام تلاش معاونت علمی این است که شرکت‌‌های دانش بنیان وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند. در همین راستا بحث کنسرسیوم سازی شرکت‌های دانش بنیان برای انجام پروژه‌های بزرگ، تخصیص احکام مناسب بودجه، کمک به استفاده هر چه بیشتر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های جدی معاونت رئیس جمهور در حوزه توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار