وزیر آموزش و پرورش:

فضای آموزشی از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از پنج برابر شده است

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اول انقلاب به ازای هر دانش‌آموز، یک و نیم مترمربع فضای آموزشی وجود داشت، گفت امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهیدان، این میزان به ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فضای آموزشی از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از پنج برابر شده است

یوسف نوری، روز دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت سواد آموزی کشور، شهدای والامقام استان و شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، توجه به مساله آموزش و پرورش است که پنج برابر شدن فضای آموزشی، با وجود مسائل و مشکلات متعدد، از مصادیق آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز، استان عالم پرور و شهیدپرور سمنان که بنده بواسطه حضور فرزندان این دیار در جبهه های جنگ تحمیلی، مدیون این استان هستم، میزبان دومین‌ کنگره شهدای ملی نهضت سوادآموزی کشور است، افزود: مهم‌ترین معروف، تشکیل حکومت و مهم ترین واجبات نیز دفاع از این حکومت است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وجود عینی و حقیقی انسان در حضرت فاطمه زهرا(س) معنی پیدا می کند و مصداق مجسم قرآن مجید است. امیدواریم‌ خداوند ما را نیز از پیروان آن حضرت قرار دهد.

نوری، در ادامه با عنوان این مطلب که میانگین نرخ باسوادی در اوایل انقلاب ۴۷ درصد بود و اکنون به ۹۷ درصد رسیده است، اظهار کرد: بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح کشور وجود دارد که انتظار می رود با همت و همراهی بخش‌های مختلف، بی‌سوادی به صفر نزدیک شود.

وی با اشاره به اینکه اردوهای پیشرفت با فرموده رهبر معظم انقلاب و دستور رییس جمهور آغاز شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۲۰ هزار کارنامه صادر شد و امسال نیز ۳۲۰ هزار سوادآموز در حال حاضر تحت پوشش نهضت سوادآموزی در کشور قرار دارند که با همراهی مردم می توان این مهم را افزایش داد و نرخ بی‌سوادی به صفر نزدیک می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کشور ما در بحث شاخص‌های سواد در سطح جهان در رتبه های مطلوب قرار دارد و در حوزه شتاب علمی نیز طی سالیان اخیر، حرکات خوبی انجام شده است، گفت: امسال ایران ۲۰ مدال طلای المپیاد کسب کرد و در بسیاری از فناوری های‌ مختلف نیز جزء باشگاه ۱۰ تایی های جهان قرار داریم.

نوری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در سالیان آتی، جهت ‌پیشبرد امور و دستیابی به اهداف خود، همچون گذشته نیاز به حضور موثر مردم دارد، افزود: اکنون آموزش و پرورش در سطح خوب قرار دارد، ولی برای ساختن تمدن نوین پیرو بیانیه گام دوم انقلاب باید به ردیف ممتاز برسد.

قابل ذکر است؛ تمبر کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان رونمایی شد.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان به سمنان سفر کرد و دیدار با فرهنگیان و شرکت در شورای آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌های نوری در سفر به استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار