وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید نقطه شروع هر برنامه‌ای در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در مازندران از توجه ویژه نماینده مقام معظم رهبری در مازندران به آموزش و پرورش و حضور مستمر در مدارس استان و اقامه نماز جماعت قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید نقطه شروع  هر برنامه‌ای در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد باشد

یوسف نوری در دیدار با آیت الله محمدی لایینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۸۱ مبنی بر ضرورت راه‌اندازی جنبش نرم‌افزاری گفت: امروز در تولید علم صاحب رتبه هستیم و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری ظهور کردند که نتیجه توجه ویژه آموزش و پرورش به این موضوع بود، زیرا باور داریم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، دستور است.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برخی نگرش‌ها گفت: برنامه‌ها معمولاً مبتنی بر اقتصاد است، درحالی که اگر مبتنی بر فرهنگ باشد، حتماً نتیجه بیشتری خواهیم گرفت و اگر به قانون بودجه توجه کنیم می‌بینیم که اکثر برنامه‌ها، اقتصادمحور است.

نوری گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم یکی از قطعات مهم سند تحول بنیادین است که سال‌ها مغفول مانده بود و امروز در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد، البته نتیجه این اقدامات در دراز مدت دیده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظام آموزش و پرورش نیاز به کار فراوان دارد و مقاومت‌های بسیاری هم در برابر برخی برنامه‌ها صورت می‌گیرد، ازجمله در انتخاب رشته طی سال‌های اخیر به گونه‌ای عمل شد که تصور می‌شد در کشور یک رشته وجود دارد و همه می‌خواهند به این رشته بروند تا به یک شغل برسند و این موارد باید اصلاح شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با نظام تعلیم و تربیت گفت: در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، مجلس نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشت و اجرای این قانون منجر به افزایش کیفیت آموزشی و رضایتمندی خواهد شد.

وی تاکید کرد:آموزش و پرورش بستر فرهنگ‌سازی است و اگر بخواهیم در اقتصاد، فرهنگ و هر موضوع دیگری موفق شویم و اقدامی انجام دهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

شایان ذکر است، وزیر آموزش و پرورش پیش از این دیدار با حضور در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری با قرائت فاتحه و اهدای گل به شهدای این شهر ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار