مدیرکل آموزش سازمان منابع طبیعی در گفت‌وگو با پانا

حضور مروجین طبیعت در مدارس؛ طرح همیاران طبیعت گسترش می‌یابد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از گسترش طرح همیاران طبیعت در کشور خبر داد و گفت مروجین طبیعت در مدارس حضور می‌یابند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور مروجین طبیعت در مدارس؛ طرح همیاران طبیعت گسترش می‌یابد

حسین میرزایی در گفت‌وگو با پانا درخصوص گسترش فعالیت همیاران طبیعت اظهار کرد: «یکی از اولویت‌هایی که در سازمان منابع طبیعی وجود دارد، گسترش همیاران طبیعت است زیرا طرح همیاران طبیعت برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی به استان‌ها ابلاغ شده است تا برای جذب حداکثری دانش‌آموزان در قالب همیاران طبیعت اقدام شود.»

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: «مرحله بعدی کیفی‌سازی آموزش در طرح همیاران طبیعت است که به عنوان یک برنامه در راستای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفظ منابع طبیعی مورد نظر سازمان است و یکی از راهبردهای اصلی مد نظر قرار دارد.»

وی درباره محتوای آموزشی نیز توضیح داد: «محتوای آموزشی بستگی به مناطق دارد و بومی‌سازی شده است. در واقع به فراخور موضوعاتی که در استان‌ها وجود دارد، دنبال می‌شود. به‌عنوان مثال در مناطق شمال کشور بیشترین مساله حفظ جنگل است و در برخی مناطق که بیابان گسترش یافته، تاکید بر مقابله با بیابان‌زایی است. بنابراین در محتوای آموزشی علاوه بر مسایل عمومی که در منابع طبیعی وجود دارد، به مناطق بومی نیز تاکید ویژه دارد تا بتوان در این زمینه دانش‌آموزان را سازماندهی کرد.»

میرزایی در پاسخ به این سوال که مربیان از آموزش‌وپرورش انتخاب می‌شوند یا از سازمان منابع طبیعی، گفت: «در واقع مربیان، مروجین منابع طبیعی در استان‌ها هستند که مهارت‌های فنی و ارتباطی دارند. آموزش را هم فرا گرفتند و در مرحله اول این مروجین هستند که باید در مدارس حضور پیدا کنند. البته از گذشته هم همکاری خوبی میان سازمان منابع طبیعی و آموزش و پرورش بوده است که طبق تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته منعقد شد، مربیان توانمند آموزش‌وپرورش نیز یکسری محتوا را به دانش‌آموزان منعکس می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار