معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

بیشترین آثار ارسالی به جشنواره فجر تا فجر نماز متعلق به دانش‌آموزان است

برنامه‌ها و مسابقات مختلف حوزه نماز، قرآن و عترت در ۱۴ رشته برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت 148 اثر از مجموع 175 اثر ارسالی به جشنواره فجر تا فجر نماز متعلق به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین آثار ارسالی به جشنواره فجر تا فجر نماز متعلق به دانش‌آموزان است

حسین میرزایی، امروز در نشست خبری جشنواره علمی، پژوهشی، ادبی و هنری فجر تا فجر نماز اظهار کرد: این جشنواره در 2 بخش بزرگسالان (افراد بالای 18 سال) و کودکان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود که بخش کودکان به کمیته دانش‌آموزی ارتباط دارد.

وی با اشاره به قالب‌هایی که دانش‌آموزان می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: قالب‌های بخش فرهنگی - هنری شامل کلیپ، پادکست، نقاشی، خوشنویسی، عکس و سرود است و قالب‌های بخش ادبی نیز شامل خاطره و دلنوشته، داستان و قصه‌گویی است.

میرزایی با بیان اینکه طی جلسات و هماهنگ‌های متعدد و با استفاده از بستر شبکه شاد، اطلاع‌رسانی گسترده نسبت به این جشنواره در سطح استان صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه از 175 اثر ارسالی به دبیرخان جشنوارهه 148 اثر متعلق به دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: 95 نفر از شرکت‌کنندگان در مقطع ابتدایی، 26 نفر در متوسطه اول و 27 نفر نیز در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آثار دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف بوده و تنوع آثار وجود دارد، گفت: بیشترین آثار شامل نقاشی و عکس‌نوشته بود که این آثار در مرحله استانی، داوری شده و برگزیدگان بعد از داوری در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر جشنواره فجر تا فجر نماز، برنامه‌های مشترک دیگری در قالب‌های مختلف با ستاد اقامه نماز استان در سطح مدارس اجرا می‌کند، یادآور شد: پیوند مسجد، محله و مدرسه، یکی از برنامه‌های محوری است که در سطح استان اجرا می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: این برنامه در نزدیکترین مسجد به مدارس برگزار شده و اعضای هیات‌ امنای مسجد، اهالی محل و دانش‌آموزان مدرسه مربوطه در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «نور چشم» نیز یکی دیگر از برنامه‌های مشترک با ستاد اقامه نماز است، خاطرنشان کرد: «محراب بندگی» هم یکی از طرح‌های امسال است که مربوط به اقامه نماز جماعت در سطح مدارس با حضور ائمه جماعات و مبلغین است.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه «مقام بندگی» در خصوص جشن تکلیف دانش‌آموزان گفت: این برنامه برای دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی دختران و مقاطع هفتم و هشتم متوسطه اول پسران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مشترک دیگری با ستاد اقامه نماز استان تحت عنوان «چون و چرای گفتمان‌های دینی» با حضور روحانیون در سطح مدارس اجرا می‌شود.

میرزایی با اشاره به آغاز هفته قرآن در سطح آموزش و پرورش استان از هفته پیش رو ابراز کرد: برنامه‌های متعددی در این هفته برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ها برگزاری محافل قرآنی در 12 دارالقرآن کریم مجموعه آموزش و پرورش در سطح استان و آغاز مراحل آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز، اذان و مداحی است.

وی یادآور شد: در 14رشته در سطح استان، برنامه‌ها و مسابقات مختلفی در حوزه قرآن، عترت و نماز داریم که دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم امکان شرکت در این برنامه‌ها را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار