افزایش ۳۹ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت در هشت ماهه نخست سال‌جاری تردد در راه‌های ارتباطی استان ۳۹ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۹ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

امید نسیمی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از افزایش ۳۹ درصدی تردد در راه‌های ارتباطی استان خبر داد و گفت: در هشت ماه سالجاری در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۴۱۱ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است که از این تعداد پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۷۸۰ تردد در مبادی ورودی و پنج میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۳۱ تردد خودرو در مبادی خروجی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد خودرو در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس بوده است، افزود: در هشت ماه سال جاری ۹ میلیون و ۴۵ هزار تردد در راه ارتباطی اردبیل - آستار ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: در این مدت بیشترین تردد بعد از جاده اردبیل - آستارا به ترتیب در جاده اردبیل - نیر با هشت میلیون و ۸۵۹ هزار و ۹۴ تردد و جاده اردبیل - مغان (سه راهی صحرا) با ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۳۲ تردد ثبت شده است.

نسیمی با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محور‌های مواصلاتی استان، تصریح کرد: هم اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت،۲سامانه توزین حین حرکت (WIM) و سه تابلوی پیام متغیر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ۶۶ سامانه ثبت تخلفات در راه‌های ارتباطی استان نصب شده و فعال است، گفت: در سال جاری ۱۲ سامانه جدید عمدتا در محور‌های ارتباطی شمال استان نصب شده است.

نسیمی یادآورشد: هر ماه ۴۵ هزار تخلف سرعت در راه‌های ارتباطی استان ثبت می‌شود که از این تعداد ۴۱ هزار مورد منجر به اعمال قانون می‌شود و در هشت ماه سال جاری در مجموع ۳۲۰ هزار مرد تخلف اعمال قانون شده است.

وی همچنین شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودرو‌های عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و افزود: ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از تجهیز مرکز مدیریت راه‌های استان به ۹ نمایشگر ویدیووال ۵۵ اینچ خبر داد و گفت: راه‌های ارتباطی استان اردبیل ۲۴ ساعته از سوی همکاران این مرکز تحت رصد هستند. علاوه بر این دکل ارتباطی ۳۰ متری با هزینه هشت میلیارد ریال برای توسعه شبکه بیسیم خریداری شده و در حال نصب است.

به گفته نسیمی علاوه بر این در راستای ارتقای هوشمندسازی شبکه حمل و نقل استان ۱۰۰ دستگاه ردیاب GPS خریداری شده است که طی هفته‌های آینده نصب خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکیپ‌های راهداری در طول سال در ۲۶ راهدارخانه ثابت و سیار محور‌های مواصلاتی اردبیل آماده ارایه خدمات به مردم و مسافران هستند و وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

نسیمی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار