مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

مهم­ترین کارکرد پژوهش دانش ­افزایی و تولید دانش ­نو است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه توسعه و پیشرفت کشور که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد پژوهش است، دانش‌افزایی و تولید دانش نو را مهم‌ترین کارکرد پژوهش برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم­ترین کارکرد پژوهش دانش ­افزایی و تولید دانش ­نو است

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه4 به مناسبت هفته پژوهش، با بیان اینکه پژوهش یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می دهد، مهم­ترین کارکرد پژوهش را دانش ­افزایی و تولید دانش ­نو دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش، زیرساخت و الگوی توسعه هر جامعه ای را شکل می دهد و در همه ابعاد از نقشی حیاتی و ظریف برخوردار است و از همین حیث نقش کلیدی و مهم آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه برکسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اهمیت دادن به پژوهش نقش به سزایی در رسیدن به خودکفایی دارد. امروزه بیش از هر زمان دیگری دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بویژه معلمان نیاز دارند با فرهنگ پژوهش و پرسشگری آشنا شوند تا بتوانند با گسترش روحیه پرسشگری و پژوهش در بین دانش آموزان به توسعه فرهنگ پژوهش کمک کنند. هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای معرفی دستاوردهای پژوهشگران و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در عرصه پژوهش و فناوری است. امید است که با تلاش و همت مضاعف در این عرصه، شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری در توسعه علمی و درخشش میهن عزیزمان در فتح قله‌های علمی جهان باشیم.

زمانی نژاد به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش از زحمات تلاشگران عرصه علم و دانش که در پیشبرد اهداف متعالی ایران اسلامی تلاش می کنند تشکر کرد و از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای این فرهیختگان خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار