در حاشیه بازدید از کارگاه کار و فناوری بیان شد:

دروس کارگاهی در شکوفایی استعدادهای علمی و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان موثر است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه قرار گرفتن درس کار و فناوری در محتوای برنامه درسی دوره اول متوسطه یک ضرورت است، پرورش و شکوفایی استعدادهای علمی و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان و همچنین راهنمایی تحصیلی و حرفه‌ای را در گرو آموزش این درس و فراهم کردن هر چه بیشتر امکانات کارگاهی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دروس کارگاهی در شکوفایی استعدادهای علمی و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان موثر است

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه۴ از جشنواره روز کارگاه کار و فناوری که به همت کارشناسی تکنولوژی گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای منطقه در دبیرستان دخترانه دوره اول خواجه عبدالله انصاری برگزار شد بازدید کرد.

زمانی نژاد در این بازدید، با بیان اینکه قرار گرفتن دروس عملی و مهارتی مثل کار و فناوری در محتوای برنامه درسی دوره اول متوسطه یک ضرورت است، گفت: توسعه علمی هر کشور تا حد زیادی به کنجکاوی و خلاقیت جامعه علمی آن کشور وابسته است. فراگیری کار و فناوری به دانش آموزان کمک می کند تا فرهنگ کار و تلاش و تولید و فناوری را از همان ابتدا در درون خود نهادینه کنند و همیشه علم را با عمل همراه کنند.

وی افزود: کار و فناوری در کنار سایر کتب بدون شک سعی در پرورش و شکوفایی استعدادهای علمی و افزایش خلاقیت دانش آموزان و همچنین تاثیر بسزایی در راهنمایی تحصیلی و حرفه ای آنها دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ نکته حائز اهمیت این درس را علاقه‌مندکردن دانش آموزان به انجام کارهای عملی و دست ورزی و دست یافتن به مهارت برای کار با ابزارهای مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: این مهم با فراهم کردن هر چه بیشتر امکانات کارگاهی امکان پذیر است، مجهز بودن کارگاه کار و فناوری می تواند پیش زمینه‌ای برای ورود به رشته های فنی - حرفه ای و کار و دانش و آماده سازی برای شغل‌های آینده باشد و تجهیز کارگاه کار و فناوری می بایست در اولویت کار مدارس قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار