امام جمعه بوشهر:

آموزش و پرورش باید نقش خود را در افزایش آگاهی فرهنگی دانش‌آموزان پررنگ‌تر کند

بوشهر (پانا) - امام جمعه بوشهر تاکید کرد آموزش و پرورش باید نقش خود را در افزایش آگاهی فرهنگی دانش‌آموزان پررنگ‌تر کند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید نقش خود را در افزایش آگاهی فرهنگی دانش‌آموزان پررنگ‌تر کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در گردهمایی تخصصی معاونان پرورشی و تربیت بدنی کارشناسان حوزه ستادی، مدیران کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی استان بوشهر نقش آموزش و پرورش در آفرینش تمدن و تاثیرگذاری در نظم نوین جهانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تمدن یک منظومه مهم در ابعاد گوناگون و دارای اضلاع هندسی مرتبط است که اگر یکی از آنها محقق نشود، تمدن دچار بحران و مشکل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، رشد در حوزه علم و فناوری را مهم دانست و تصریح کرد: اگر دانش به محصول تبدیل نشود رشد فناوری ایجاد نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه علم یک پدیده کاملاً دارای هندسه به هم مرتبط است گفت: به دنبال تحقق تمدن، پیشرفت، اقتدار، رفاه، بالندگی، امنیت ایجاد و به‌عنوان یک کشور تعیین کننده می‌شود.

امام جمعه بوشهر یکی از مهمترین پایه‌های آفرینش تمدن را علم، دانش و فناوری دانست و تصریح کرد: اگر فناوری به محصول تبدیل نشود، علم متوقف می‌شود.

وی نقش آموزش و پرورش در تحقق تمدن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین نهاد در معماری حوزه علم، دانش و فناوری است و نقش مهمی در پرورش و هدایت انسان به سمت تمدن دارد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش یک وزارتخانه عادی نیست، افزود: این وزارتخانه استراتژیک و راهبردی در جامعه محسوب می‌شود که باید توجه ویژه به این حوزه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، فرهنگ در تحقق تمدن را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: علم، دانش و فناوری بدون توجه به فرهنگ ناقص محسوب می‌شود، چون اگر انسان تراز تربیت نکند اهداف مورد نظر محقق نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نقش مربیان و کانون‌های تربیتی را مهم دانست و تصریح کرد: باید توجه ویژه به حوزه پرورشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش پرورش شود.

امام جمعه بوشهر رشد و تربیت انسان‌های کارآمد را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین برنامه در حوزه فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: باید نگاه ویژه به حوزه‌های پرورشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش برای رشد دانش‌آموز تراز شود.

وی به شرایط جامعه پرداخت و با بیان اینکه استکبار جهانی برای مدیریت افکار و اذهان آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است، تصریح کرد: کشورهای مستقل که در برابر خواسته‌های استکبار ایستادگی کنند مورد تهاجم قرار می‌‌گیرند و در این راستا از همه ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی استفاده می‌کند.

صفایی بوشهری هدف قرار دادن هویت دینی و ملی جامعه را از اهداف مهم استکبار دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش در عرصه مقابله با اهداف دشمن و افزایش آگاهی دانش‌آموزان باید نقش خود را پررنگ‌تر کند تا دسیسه دشمنان ناکام و خنثی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار