امام جمعه ملارد تأکید کرد:

فرهنگ دینی و مذهبی را به طور شایسته به دانش‌‌‌آموزان ارائه کنیم

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در نشست صمیمانه با دانش‌‌‌آموزان مداح مدارس پسرانه ملارد بر روش انتقال فرهنگ دینی تأکید کرد لازم است فرهنگ دینی و مذهبی به طور شایسته به دانش‌‌‌آموزان ارائه شود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ دینی و مذهبی را به طور شایسته به دانش‌‌‌آموزان ارائه کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در دیدار با دانش‌آموزان پسر مداح دوره متوسطه اول و دوم به مناسبت ایام فاطمیه بیان کرد: دانش‌آموزان مداح نمایندگان فرهنگی و مذهبی در مدارس هستند و می‌توانند با تشکیل کمیته فرهنگی، آغازگر جریان تربیتی و معنوی و تاثیر بر سایر دانش‌آموزان باشند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز، لازم است دانش‌آموزان با ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی تربیتی و تشکیل اتاق فکر، نشست‌های بصیرتی برگزار کرده و دغدغه‌های سایر دانش‌آموزان را نیز بشنوند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند و به ایجاد وحدت، همدلی و همراهی در مدارس کمک کنند.

خوبانی بر آموختن مهارت‌های زندگی، اجتماعی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: شما دانش‌آموزان، آینده‌ساز این جامعه هستید و لازم است با تکیه بر نیروی تقوی، ایمان و اتحاد، اصلاح جامعه را از مدارس خود آغاز کنید و آداب اخلاقی و اجتماعی را درست به جا آورید.

امام جمعه ملارد با اشاره بر اهمیت نماز اول وقت افزود: اعمال انسان تحت تاثیر اقامه نماز است، اگر افراد نماز را به طور منظم اقامه کنید، سایر مشکلات شما حل می‌شود و آرامش و امنیت جامعه را فرا می‌گیرد.

خوبانی همچنین بر گسترش تبلیغات گمراه‌کننده در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی گفت: اگر فرهنگ دین را بطور صحیحی به دانش‌آموزان ارائه دهیم، دانش‌آموزان با فطرت پاک خود بهتر به مسائل دینی و معنوی جذب می‌شوند، ما کشوری هستیم که علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، در خیلی از عرصه‌های علمی، پیشرفت کردیم و کشور ما تبدیل به ایرانی قوی شد، با اینکه موانع سرعت رشد را کاهش داده اما کشور ما رو به رشد است.

در این دیدار دانش‌آموزان مداح، قطعه‌هایی با مضمون شهادت حضرت زهرا(س) اجرا کردند و نقطه‌نظرات خود را در مورد اجرای برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، ورزشی و تشکیل کمیته‌های فرهنگی در مدارس و سطح منطقه و ضرورت وجود پرورش در کنار آموزش مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار